• anathema

töja hål i örat.

hejsan:) jag har tänkt mej töja mitt ena hål i örat.. och jag skulle vilja veta lite om hur man ska gjöra? och hur mycket åt gången som är lämligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-25 21:54:02:
    *hmr* göra:D

• Svar på tråden töja hål i örat.
  • Snö80

Det finns speciella örhängen för det, har elever som håller på att töja sina hål men vet inte vad de heter, kan kanske höra efter

• anathema

jo det vet jag:) men hur ska man börja och hur mycket är rekommenderat?

• nosslina

Jag har 12 mm hål i öronen, superenkelt är det! Visst ömmade det till och från när man töjde men det vänjer man sig med rätt fort! :)

I början pressade jag igenom ringar som var några mm större än håret i örat, man ska inte töja för fort eftersom huden då kan spricka och man får fula ärr.
    Sen finns det speciella "töj kitt" att köpa på piercingställen, de är riktigt smidiga. Konformade smycken som man pressar in eftersom.
    Kolla in www.barbarella.se och kika på deras prylar. Jag beställer ofta därifrån.

• LyckaJones

Min syster gjorde egna töjare av cernitlera!

Har för mig att man inte ska töja över visst många mm om man nån gång vill att det ska gro ihop igen, men kommer inte ihåg hur många det var tyvärr.

• Sinikka

Ett varmt tips är att läsa på www.edspiercing.com/

Där står allt du behöver veta. Olika sätt att gå tillväga, tips och skötselråd.

• Leeloo

Jag började töja mina hål i öronen men tog sen ut dem, har funderat på att börja igen. Men bara några mm, inga jättehål. Sambon har töjt till 5 eller 6 mm kanske tror jag.

Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
  • anathema

jag har köpt en töjnings spiral på 2 mm.. så då är det väl bara att töja suksesivt tills det blir så stort jag vill ha det:) ..har tänkt ca 5 mm.... vågar inte presa in hela på en gång aj aj aj aj aj...:D

• nosslina

Nej, det är ingen bra idé eftersom huden då kommer spricka och det är ju otrevligt! :) Ett tips är att smörja in örsnibben och smycket med hudcreme, glidmedel eller liknande... så sliter det inte så mycket i huden!

• anathema

LyckaJones :
    jag har hört att cenit lera ska vara giftigt och inte alls bra för kroppen:/

Svar på tråden töja hål i örat.