Det var inte så länge sedan jag var där själv. Att själv ta beslutet att lämna någon man älskar är inte lätt, men är man inte lycklig så är man inte. Jag har tvekat många gånger, jag har ångrat mig, jag har velat dö, jag har inte sett nåt ljus någonstans. Nu nästan 6 månader efter detta känner jag att jag åter börjar bli stark. Jag ser situationen ur ett helt annat perspektiv. Kommer man fram till att man inte orkar mer och flyttar då är det något som är riktigt galet, kanske man inte just då kan förstå varför, man tvivlar många gånger på sitt beslut, men förståelsen växer sakta fram. Jag ville inte lyssna på någon som sa att det kommer att bli bättre, trodde dem inte, ville ju som du säger dra täcket över huvet o sova i hundra år. Det enda jag kan säga dig är att det tar tid och det får ta tid men plötsligt en dag vet man varför man gjorde som man gjorde. Alla har rätt att vara lyckliga och kan inte den man lever med göra en lycklig finns det en annan som kan. En del hittar tillbaka till varandra igen andra inte, de hittar förmodligen något som de anser vara bättre.
Ta hand om dig, det är det enda som hjälper, och glöm inte att det var starkt gjort av dig, du hade styrkan till detta, då har du styrkan att gå vidare även om du kanske tvekar ibland. Du har styrkan att bryta upp och våga bli lycklig med en annan man.
Kramar