• Razzla

Besök hos sjukgymnast på arbetstid?

Har en fundering på hur man smartas löser de när man går hos sjukgymnast och samtidigt jobbar 100%.

Jag går 2ggr/vecka hos sjukgymnasten och de tar totalt ca 5 timmar/vecka om jag räknar med tiden de tar att duscha och sen ta mig till jobbet.

Är detta något man gör på betald arbetstid eller?
    Som de är nu så jobbar jag igen dom här timmarna under andra dagar men de är ju ohållbart i längden för jag bor ju på jobbet nu för att kunna gå hos sjukgymnasten.

Hur gör ni? 

Se i mina ögon att jag ler
  • Svar på tråden Besök hos sjukgymnast på arbetstid?
  • Razzla

Puffar lite.. behöver verkligen veta.. 

• fia72

Om sjukgymnastiken är del i en rehabiliteringsplan, så kan du gå på arbetstid. Annars är det beroende av vad det står i ditt kollektivavtal.

• Gisse the one

Som sagts här så måste sjukgymnastiken vara en del av en rehabiliteringsplan mellan dig och din arbetsgivare om du ska få gå på arbetstid. Annars så får du be om tjänstledigt utan lön de timmarna det gäller.

*Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • Razzla

Ok så om jag fatta de hela rätt så är de bara om de är i samråd med min arbetsgivare som jag går hos sjukgymnast som jag kan gå på arbetstid?!

Jag har ett fel i min rygg som just är upptäckt och har inget alls med jobbet att göra.

• Gisse the one

Razzla

Då får du gå på arbetstid såklart, men du får ingen lön. Tala med försäkringskassan om de vet om du kan får ersättning därifrån. Och tala med din arbetsgivare, för du måste självklart kunna få vård för din rygg på dagtid.

*Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • Razzla

Aha.. jag kan få från FK? Ja kanske läga att kolla upp allt för jag kommer inte orka jobba igen alla timmar hela tiden så som jag gör nu..

Tack för snabba och bra svar!

Svar på tråden Besök hos sjukgymnast på arbetstid?