färdig gräsmatta?
Någon som köpt färdig gräsmatta på rulle? Hur mycket kostar det ungefär?
Någon som beställs av gräscenter ab?
Vill veta allt,hehe...
Någon som köpt färdig gräsmatta på rulle? Hur mycket kostar det ungefär?
Någon som beställs av gräscenter ab?
Vill veta allt,hehe...
Vi har lagt färdigt gräs i vår trädgård.
Kostade ca 20 kr /m2 (vi fick mängdrabatt på det priset också och om man ville ha hemkört så kostade det 25 kr /m2) och det gick så bra!
Vi har en jättefin gräsmatta måste jag säga. Märks att det är kvalitetsgräs (väldigt tåligt också).
Funderar oxå på det här. Finns det olika kvaliteter att välja på? Är det jobbigt att lägga? Tidsåtgång?
AnneSophie: Har du någon bild på gräsmattan?
Det jobbigaste är utan tvekan förarbetet. Man måste köra upp jorden med en fräs, kratta, lägga på ny näringsrik jord ovanpå, kratta och få det alldeles jämt.
Sedan går det skitfort att lägga gräset. Rullarna är ju rätt långa och väldigt enkla att jobba med.
Jag har inte världens bästa bilder men här är en när gräset är en månad gammalt (man kan fortfarande se ränderna efter skarvarna).
Och en bild när gräsmattan är ett år och har vuxit till sig.
Vi har köpt vårt gräs från Mälarturf: http://www.malarturf.se/laggagras.html
jättefint... Hur många kvm behövde ni? Vi behöver inte så jättemycket eftersom i mitten av där gräsmattan ska bli ska det vara plattor där en pool ska stå... Där det nu har varit en stooooor damm som vi håller på att lägga igen me fyllnadsmassa... Har så himla svårt att beräkna kvm, och eftersom vi inte har direkt några raka kanter att gå efter så blir det svårt... gräsmattan blir typ rund nästan...
Finns lite bilder på min hemsida där man ser lite där dammen nu varit, är ju en kulle där som ska vara kvar, gräsmatten ska vara på den plana delen...
www.geocities.com/rumpnasse81
Jag tror (minns faktiskt inte exakt) att vi köpte 60 m2. Vi fick lite gräs över då också.