• Lady S 83

Är det normalt att illamåendet kommer tillbaka?

Mådde som en pytonorm den första tiden av graviditeten.
    Men från v. 14 fram till nu (är i v.18) har jag mått jätte bra.

Nu i ett par dagar har jag mått lika dåligt igen. Inte haft ngn matlust alls och i morse spydde jag till och med.
    Kan ju vara så att jag börjar bli sjuk...men det känns som gravidillamående.

Ngn annan som varit med om detta?

• Svar på tråden Är det normalt att illamåendet kommer tillbaka?
  • Mia m Rasmus

Inte under denna graviditeten, men under förra hade jag det så.

• Tjosan

Jag känner precis som du. Är också i v.18 nu och idag mår jag jätteilla. Jag som mått så bra ett tag. Tycker att man borde slippa illamåendet nu.
    Har två barn sedan tidigare och då har illamåendet slutat i v.17, så nu sitter jag och undrar varför det måste hålla på just nu, när det upphörde tidigare. Vill må bra och njuta.

• MammaAnnaPanna

mitt illamående gick över i v 16 men verkar nu va på väg tillbaka så smått. känns inge vidare. hopppasjag slipper...

(är i v 30 nu)

* BF 8 Juni 2007 *
  • Antons Mamma 07

De varierar nog.. Jag mådde inte värst illa dom första veckorna..
    Fr v. 8-9 så har jag mått illa varje dag tills nu, men de verkar lägga sig lite nu.. Jag e i v. 18 nu

• FannyJakobochJulius

mitt illamående kom och gick...  äter du järntabletter? o dricker fööör mycket vatten nästan? de hjälpte mig lite!! värme gjorde även att ja mådde pyton.. kanske att de börjar bli varmt ut nu.. hehe

• blekinge

Mitt kom tillbaka i v 30. Nu spyr jag så mycket att jag tömmer mig totalt ca var tredje dag. Det är inte kul!

• litti

Mitt illamående har inte kommit tillbaka men däremot håller det fortfarande i sig. Har mått illa och kräkts sen jag var i V 5 och är nu i v 22.dom senaste veckorna har det blivit bättre men kräks fortfarande så tror inte alls det är onormalt att det kommer tillbaka som det gjort för dig.alla får det ju olika hårt(tyvärr) :) hoppas du snart mår bättre kram caroline

• Lady S 83

Fannyj:
    Ja, jag äter järntabletter. Och dricker såååå himmlans mycket.
    Har haft rejäl huvudvärk också, men tänkte att det nog berodde på järnbrist, eftersom jag glömt bort att ta järntabletterna emellanåt.

• FannyJakobochJulius

provat dricka blutsaft??? =) som sagt, tror även de kan vara värmen kanske... så fort de blev varmt för mig höll ja på att dö!! haha spydde nog o varenda vrå ute på stan

• Ahlise

Jag tänkte precis gå in och lägga upp en ny tråd oxå om detta och fråga samma sak. Jag är visserligen i v.26 men började må illa igår igen. Idag var det precis som i början när man inte kunde gå ut i köket utan att få problem att hålla magen i styr. Jag mådde illa länge i början. Det gick inte över för än ca. v.16. Men det började bli bättre vid v.13 men sen blev jag dunderförkyld och då kom det tillbaka. Varför jag mår illa nu förstår jag inte. Kanske som Fannyj skrev att det kan vara värmen. Hoppas inte det. Ska ju gå gravid ända till i Juli!!

• FannyJakobochJulius

ahlise - lider med dig, men det är väl värt de sen när bebisen kommer =) en vän till ig mådde lika illa under hela graviditeten samt 2 veckor efter förlossningen.. de brukade ja tänka på när illamåendet smög sig in... =) haha!!! då kändes de lite bättre om än inte bra!!

• Ahlise

Fannyj: Ja, precis! Man får vara posetiv! Det finns de som har det värre. Vilken lycka det måste varit för din vän sen när det äntligen försvann. Känslan måste likna att bli botad från någon dödlig sjukdom. Lättnad!

Jaja, normalt är det nog iaf! Och man är tydligen inte ensam om det heller.

• niinie

ja..det är normalt..har själv haft illamående till och från...

• elocin

Jag hade 3 sjukdagar i vecka 15 då jag bara låg men det gick över. Illamåendet kommer till och från men nu är det inte värre än att jag kan gå till jobbet.

• pollykalasnjikov

titta det fanns fler.
    jag mår inte så illa hela tiden men jag kan få attackillamående på någon minut och spy. skitkonstigt och mycket irriterande. varför blir det såhär? jag har ju mått bra innan.

• Vill ha bebbe

Mitt har varit rätt varierande. I v.11-12 mådde jag rätt bra och illamåendet gick tillbaka en del. Sen kom det tillbaks lika mycket som det var i början. Så var det ungefär fram till v.19. Är i v.21 nu och mår lite bättre igen och mår mest illa på morgonen. Det kan nog variera rätt mycket genom hela graviditeten...

Svar på tråden Är det normalt att illamåendet kommer tillbaka?