• Tagetes66

Hur många försök ?

Ni som har tagit emot donerade ägg, på vilket försök har ni lyckats ? Jag har genomgått X antal IVF med egna ägg och vi kommer ev. att prova äggdonation. Det som oroar mig är om inte
    heller det kommer att lyckas. Oddsen borde ju vara bättre, men
    säkert kan man ju aldrig veta. Tänk om jag helt enkelt inte kan
    bli gravid, eller om det t.ex. är något fel på min sambos spermier som inte kan upptäckas vid vanlig spermieanalys ?

• Svar på tråden Hur många försök ?
  • Fiaflopp

Har ju tyvärr inte lyckas ännu men ville önska lycka till...
    Vi har också gjort z antal ivf och 1 färsk ÄD ch 1 frys,väntar nu på ÄD i landstinget.

• pimpom

Vi hade tur. Jag blev gravid på första fösöket med ÄD. Har dock inte gjort några IVF innan.
    Lycka till och många styrkekramar.

• Maura

Man hoppas ju innerligt att chanserna skall vara betydligt större men det beror kanske på varför man inte lyckas själv och naturligtvis på donatorns äggkvalitet.

Mitt problem är huvudsakligen att jag på grund av endo. har tvingats operera bort höger äggstock, vänster äggledare + ytterligare 80-90% av vänster äggstock. Är med andra ord väldigt svårstimulerad och har vid mina två försök fått fram 3 (varav 2 mogna) respektive 3 (varav 1 moget) ägg. Dessutom har jag fyllt 35 och efter vad man kan förstå minskar detta mina möjligheter rejält. Jag har varit i kontakt med en spansk klinik som erbjuder ägg från friska kvinnor mellan 19-26 (tror jag minns inte riktigt). Kvinnorna har fått genomgå alla möjliga kontroller för att utesluta att det skulle kunna finnas några fel på deras ägg som försvårar graviditet. Varje donatormottagare garanteras minst 6 mogna ägg och man återför upp tom 3 ägg (fast 1-2 är vanligast per gång, resterande kryofryses för ev. FET. Enligt denna klinik är ligger deras succsess-rate på drygt 95% efter 3 försök. Vet inte riktigt om detta hjälper dig men jag hoppas naturligtvis av hela mitt hjärta att en ev ÄD skall vara det som löser alla våra problem om vårt 3:e försök inte tar sig.. Lycka till, Kramar Maura

Svar på tråden Hur många försök ?