Någon som har blivit laktosintolerans vid graviditet?
Jahg har blivit laktosintolerans i min grav.Är det nån med liknande erfarenheter och har det försvunnit sen efter att barnet fötts?
Jahg har blivit laktosintolerans i min grav.Är det nån med liknande erfarenheter och har det försvunnit sen efter att barnet fötts?
Jag tror att jag är de, men vet inte för jag åt en yougurt nyss men de blev inget. men jag är mest känslig på morgon..
hej
min syster är de ivanliga fall men undertiden hon var gravid kunde hon äta och dricka allt med mjölk i. Hon åt klass och drack vanlig mjölk som aldrig förr. Men så fort barnet var förr kunde hon inte ta en droppe mjölk i....lite konstigt hur de kan bli!
hade extrem laktosintollerans innan jag var gravid, kunde inte ens ta en värktablett utan att bli kass i magen för det e laktos på hinnan runt de flesta tabletterna.. men det gick över under gravidteten, nuakn jag dricka hur mkt mjölk som helst utan att känna av det alls :)
jag kunde inte äta mjölkprodukter alls innan graviditeten. som tainted inte heller tabletter mm. Men under graviditeten har jag kunnat äta allt! mjölk, glass what ever! underbart men hur det blir efter graviditeten återstår att se
Jag verkar vra tvärt om har alltid tålt mölk och hade ett extremt behov i början av graviditeten men sen tog det bara stopp en dag...
ja det är knasigt.. men i och med att det är så mkt hormoner hit o dit så förändras man väl, har man en benägenhet av att bli allergisk så kanske det blossar upp just när man är gravid? och har man otur så hänger det i sig
Jag har lite av samma problem blir superdålig i magen och får ont när jag äter glass eller mat med mkt mjölk i hoppas detta försvinner efter förlossningen annars blir det jobbigt både laktos och diabetes som jag har även i vanliga fall... FYYY
puffar
Jag blev det när jag väntade min yngsta, för tre år sen. Trodde det skulle bli bättre så småningom, men det har blivit värre och värre, nu kan jag inte äta något med mjölk i överhuvudtaget, inte ens sådant som ska vara laktosfritt, eller för små mängder för att det ska märkas - jag blir jättedålig av det.
Hoppas det bara är tillfälligt för dig!
När jag väntade vår son (han är 1½ nu) var jag också jättekänslig mot mjölkprodukter. Kunde inte dricka mjölk, äta glass osv. Använde mig bara av låglaktos eller laktosfria produkter, annars blev jag dålig i magen. Men det blev mycket bättre när han föddes!! Så det är bara att hålla tummarna, verkar inte vara jätteovanligt!