• Anonym (?)

    Kan en kondom spricka eller ha hål utan att man märker det?

    Kan en kondom varit sönder utan att jag märkte det? Eller finns det inte en chans i världen att man missar det?

  • Svar på tråden Kan en kondom spricka eller ha hål utan att man märker det?
  • Anonym (Man F)

    Helt 100,0% är det ju aldrig, men ganska nära..
    Att de går sönder förekommer ju, men vid riktig användning är det nog ovanligt..

  • Anonym (?)

    man OM den gått sönder på nåt vis, kan man missa det då?

  • Kamikazee

    Det beror väl på hur noggranna ni var att kolla den efteråt.

  • JonsteR

    Att den skulle spricka utan att du märker det när man drar ut snoken... är att beteckna som omöjligt. Att det däremot skulle kunna vara ett litet hål (manipulerad av okänd anledning) är fullt möjligt.

  • Anonym (?)

    Okej, men om man bara knyter ihop den och slänger den direkt. Då då?

  • Anonym (?)
    JonsteR skrev 2007-03-26 15:27:50 följande:
    Att den skulle spricka utan att du märker det när man drar ut snoken... är att beteckna som omöjligt. Att det däremot skulle kunna vara ett litet hål (manipulerad av okänd anledning) är fullt möjligt.
    jaha, nää den är inte manipulerad på nåt vis! Jag är mer inne på olyckshändelse.
  • Kamikazee

    Om ni kunde knyta ihop den och den inte visade tecken på läckage, så skulle jag nog säga att ni är homefree den här gången

  • Anonym (?)
    Kamikazee skrev 2007-03-26 15:32:06 följande:
    Om ni kunde knyta ihop den och den inte visade tecken på läckage, så skulle jag nog säga att ni är homefree den här gången
    hi hi okej!
  • mammas gumsegos

    Vårat skydd måste varit den som var på 0,09 % opålitliga. Vi väntar nu syskon till ettan som kom i september. Har haft kådis hela sexakten. Alla gånger, nu sitter vi här med ny bebis i magen. Så den var det nog nått fel på utan att vi märkt det

  • mammas gumsegos

    0,01 skall det ju stå, sägs ju kådis e 99,9 % säkra

  • Anonym (jobbigt)

    Jag har råkat ut för en sprucken kondom en gång på 5 års reglebunden användning så det är inte vanligt (eller så har jag haft tur).
    Den gången gick kondomen av på mitten så halva kondomen var kvar i mig!!!
    Det kändes direkt att något var fel, inget man missar när man tar av den heller!

  • Anonym (?)

    oj då! Vi är också väääldigt fertila! Så är en simmare på rymmen blir vi gravida direkt!

  • Anonym (sexy)

    Jag och min kk hade precis kommit i gång i hennes säng, Så säger hon 
    - Du måste vara försiktig för jag har slutat med p-piller.
    Det är lugnt jag tar på en kondom om en stund kondomen åker på och vi fortsätter.
    Efter att jag sprutat så hoppar hon Inn i duschen  och jag upptäcker till min fasa att kondomen är helt trasig och vi märkte ingenting.

  • Anonym (finns chans)
    Anonym (?) skrev 2007-03-26 15:22:23 följande:
    Kan en kondom spricka eller ha hål utan att man märker det?

    Kan en kondom varit sönder utan att jag märkte det? Eller finns det inte en chans i världen att man missar det?


    Finns chans att den spricker ja. 

    Tror inte att du behöver vara orolig för att hon skulle sabbat den, Vill hon så gärna lura dig att göra henne gravid och är någorlunda normalbegåvad hade hon använt en annan metod. Bara för sakens skull jag inte berätta exempel på hur hon skulle kunnat gjort då. 
  • Xlr8

    Absolut, har hänt mig  några gånger. 
    Efter mannen fått utlösning,  kolla om den är hel så slipper du fundera efter åt 

  • Anonym (sexy)

    En annan gång när jag och sambon hade sex så gick kondomen sönder den gången upptäckte vi det i tid men toppen av kondomen hittade jag när jag finger pillade sambon dagen efter.

  • Anonym (Man)

    Vi har råkat ut för två kondomhaverier och båda gånger märktes det tydligt. En gång tyckte vi båda att det började kännas skönare plötsligt. När jag kollade var kondomen helt sprucken. En gång märkte vi det först efteråt när jag drog mig ur och också då var den sprucken. 

    Frun var tidigare med om en gång med tillfällig partner när det bara återstod en krans runt roten efter ett långt och intensivt samlag. Hon vet inte om killen inte märkte det eller var för ivrig för att sluta.

    Så baserat på våra begränsade erfarenheter har det inte varit någon tvekan om när kondomen har varit sönder.

Svar på tråden Kan en kondom spricka eller ha hål utan att man märker det?