olja i håret, nu får jag inte bort det!!
skulle ta bort skorv nu får jag inte bort oljan , tvättat 2 ggr med tvål o det har löddrat,
skulle ta bort skorv nu får jag inte bort oljan , tvättat 2 ggr med tvål o det har löddrat,
det är nog bara att låta det vara och tvätta lite extra, men tvätta inte sönder det lilla huvudet bara!
de far bort efter ett tag. ja hade nån olja i håret på min thea. oljan luktade äckligt så det lucktade inge vidare i hennes hår på ett tag. hehe
Antar att det är på ett barn. Låt det vara. Efter ett par dagar är det borta av sig själv.
fett löser väl fett?
Jag har haft i vanligt barnpuder eller potatismjöl, Det suger upp fettet.
inte smör väll??
Barnpuder låte ju bra, väntar tills i morgon, då får hon bada igen om det inte är borta
Man ska shamponera i torrt hår sen skölja ur. Dottern tog en hel flaska barn olja i sitt hår då gav frisören mig det tipset. Fick dock upprepa behandlingen några omgångar. LYCKA TILL!
men då blir ju håret fett av smöret istället för oljan!
Det går bort av sig självt efter ett tag. Jag berättade på dagis varför hon var så flottig i håret så att de inte trodde hon var skitig.
Tvättar man för mkt finns väl risken att hårbotten blir torr för den sakens skull istället!?
Har man bara i lite barnpuder så löser det sig på en gång och man behöver inte tvätta sönder håret!
vill bara medela att nu är oljan borta, åtminstånde så håret inte ser fett ut Det hjälpte att sova o gnida håret mot lakarnet