• Mamma Mysig

olja i håret, nu får jag inte bort det!!

skulle ta bort skorv nu får jag inte bort oljan , tvättat 2 ggr med tvål o det har löddrat,

• Svar på tråden olja i håret, nu får jag inte bort det!!
  • MrsNelson

det är nog bara att låta det vara och tvätta lite extra, men tvätta inte sönder det lilla huvudet bara!

• morsatill3

de far bort efter ett tag. ja hade nån olja i håret på min thea. oljan luktade äckligt så det lucktade inge vidare i hennes hår på ett tag. hehe

• Canan

Antar att det är på ett barn. Låt det vara. Efter ett par dagar är det borta av sig själv.

• Jasusu

fett löser väl fett?

Så man brode ju kunna ha i lite smör?
  • Johje

Jag har haft i vanligt barnpuder eller potatismjöl, Det suger upp fettet.

• Mamma Mysig

inte smör väll??

Barnpuder låte ju bra, väntar tills i morgon, då får hon bada igen om det inte är borta

• nutra

Man ska shamponera i torrt hår sen skölja ur. Dottern tog en hel flaska barn olja i sitt hår då gav frisören mig det tipset. Fick dock upprepa behandlingen några omgångar. LYCKA TILL!

• Jasusu
    Mamma Mysig skrev 2007-03-26 16:40:49 följande:
    inte smör väll??Barnpuder låte ju bra, väntar tills i morgon, då får hon bada igen om det inte är borta
    Är det inte så att fett löser fett?
    Har man fått olja på händerna så kan man ju ta lite smör.
    Borde väl vara samma sak med håret?
    Man kan ju prova på en liten bit
  • MrsNelson

men då blir ju håret fett av smöret istället för oljan!

• Jasusu
    MrsNelson skrev 2007-03-26 17:43:53 följande:
    men då blir ju håret fett av smöret istället för oljan!
    så det är alltså inte så att fett löser fett?
  • Mickus

Det går bort av sig självt efter ett tag. Jag berättade på dagis varför hon var så flottig i håret så att de inte trodde hon var skitig.
    Tvättar man för mkt finns väl risken att hårbotten blir torr för den sakens skull istället!?

• Johje

Har man bara i lite barnpuder så löser det sig på en gång och man behöver inte tvätta sönder håret!

• Mamma Mysig

vill bara medela att nu är oljan borta, åtminstånde så håret inte ser fett ut Det hjälpte att sova o gnida håret mot lakarnet

Svar på tråden olja i håret, nu får jag inte bort det!!