Kalas till 2-åring...
Jag vill gärna ha några tips om hur ni har fixat barnkalas till era 2-åringar. Vad ni har ätit och hittat på med? Ska bara bjuda 5 barn och har idétorka.
Jag vill gärna ha några tips om hur ni har fixat barnkalas till era 2-åringar. Vad ni har ätit och hittat på med? Ska bara bjuda 5 barn och har idétorka.
Har inget barn än, men väntar ett..=)
Såg JÄTTEFINA inbjudningskort på Åhlens med djungeltema, skulle kunna köra på något sådant?
jag har inte alls gjort nåt speciellt då de varit så pass små.Väntat till de blir minst 3 år.De "förstår" inte så himla mycket då de är 2 ändå ....
bara tårta o saft har vi haft.o inte ens bjudit nån-de som velat har fått komma .men så har VI gjort......
O 2åringar är ju inte så himla bra på LEKA med varann......i alla fall inte alla.Så vi har inte ordnat nåt speciellt i lekväg-de har sprungit runt o roat sig med leksaker själva.
Nä..det är klart...de stimmar väl ändå. Men det hade varit roligt att bjuda på någon rolig mat.
Jag bor i England och här har två-åringar verkligen kalas. Jag är med i en "mamma-babygrupp" där alla barn är födda mellan Jan och Maj 2004. Det är verkligen barnkalas varje helg. Det mest populära är att bjuda in barnen till ett "soft play" ställe. Här i England finns jättemånga sådana. Jag vet att det finns en del i Sverige också. Här betalar man nästan 100:-- per barn (lekande barn) och då får dom leka i 75 minuter (i ett enormt ställe) och så får dom mat (pommes med chicken nuggets, burgare, korv eller vad man vill ha till sitt barn) och glass till efterrätt. Då sitter alla barn runt ett bord och äter tillsammans. Helt otroligt va bra dom äter när dom är tillsammans + helt slut efter allt lekande. Vi ska ha sån't kalas för våran tjej om två veckor.
Andra har hyrt hem en luftborg som dom har haft i trädgården och anordnat lekar runt det. Andra har hyrt lokal och satt in massa "egna" leksaker och rutchbanor och haft "buffe". Då äter barnen inte så bra, för dom blir distraherade av andra barn som leker...
Det finns jättemycket för tvååringar att göra. Beror bara på hur mycket man vill spendera.
Vi bjöd på tårta (med sockerfritt alternativ till våra fundamentalistvänner som har sockerstopp för sina barn) och hemmagjord pizza med dotterns favoitpålägg på, som vi skar upp i små bitar. Folk kom lite eftersom och tog för sig. Sedan kaffe, saft etc till.
Underhållning? Dotterns leksaker och rum var nog med underhållning för dem och så ordnade vi en liten fiskdamm som avslutning. De lekte inte så mycket tillsammans men verkade ha hyfsat kul ändå.
PS: vi la inte vanligt godis i påsarna utan frukt, ett litet minipaket russin (alltså den allra allra minsta storleken, stor som en tändsticksask ungefär) och en liten minipåse m torkad frukt.