Kiss på ryggen. Vad är fel?
Min baby (2 veckor) kissar ofta "igenom" blöjan. Alltså han är våt av kiss på ryggen, men blöjan är torr. Vad är fel? Ska blöjan eller snoppen sitta på något speciellt sätt?
Min baby (2 veckor) kissar ofta "igenom" blöjan. Alltså han är våt av kiss på ryggen, men blöjan är torr. Vad är fel? Ska blöjan eller snoppen sitta på något speciellt sätt?
vad jag förstått ska snoppen peka neråt.
Det låter som om det blir glapp mellan blöjan och rumpan/ryggen? Spänn blöjan lite hårdare eller testa en annan sorts blöja.
Tryck ner snoppen/se till att snoppen pekar neråt när du sätter på en ny blöja.
Eller byt blöj sort! Det gjorde vi..mycket bättre då!
Man får pröva sig fram, men snoppen ner, ganska hårt spänt runt magen. Byta blöjmärke.
vi har en dotter men på henne har pampers vid flera tillfällen läckt bajs på ryggen (blä). det är ingen resår på dem bak. libero passar bättre på henne.
håller me libero e kanon för våran del oxå
När man byter blöja så ska man som alla skrivit här vara noga att lägga snoppen till rätta, neråt.
Om den inte gör det så kan det resultera i att blöjan läcker.
Ok! Tack för tipset. Men hur hårt ska blöjan sitta?
Så att du kan lägga ett finger emellan magen o blöjan.
Så blev det ofta innan vi bytte blöjor. Pampers gjorde så att snoppen hamnade lite snett man fick vara supernpga och lägga den precis rak innan man drog åt sista snibben. Har nu bytt till libero och det funkar mycket bättre!
Sen kan det ocksa vara svett, min lille son svettades jattemycket pa natten i borjan
så vart det här oxå tills jag läste på liberos hemsida att man ska sätta blöjan så den är 2 cm högre fram