• tanttessan

Foglossningsbälte?

Är det någon som har erfarenhet av foglossningsbälte? Hur fungerar det och framför allt är det till någon hjälp/nytta?

Jag är ute och promenerar ganska mycket eftersom jag har hund och på slutet har jag fått så ont i höfterna och svanskotan plus att jag får sammandragningar när jag går eftersom det känns som om magen "skuttar" när jag rör mig.

Kan foglossningsbälte vara något för mig? Ringde Barnens Hus idag och de hade för 369:-..

Någon som använder/har använt liknande?

Tant Tessan - 36-årig, lycklig blivande mamma
  • Svar på tråden Foglossningsbälte?
  • elinville

Jag har sånt bälte och tycker faktiskt det är riktigt skönt. Det stabilisera liksom hela höftpartiet. Sen kan man vända på det också och ha det bakochfram och då stöttar det upp magen istället.

• Annapanna vbg

Jag har ett sånt bälte. Fick en av sjukgymnasten som min barnmorska skickade mig till. Då kostade bara besöket. Bältet fick jag. Vet inte vad de är för skillnad på de man köper och de man får hos sjukgymnasten. Men de fungerar iaf riktigt bra. Besvären blir inte helt bra men underlättar lite och gör även så de inte blir värre.

• Ninis9

Köpte ett som jag nu använt ett par månader. Det känns inte alltid behagligt, beror på vad man gör. Men för promenader är det toppen. Man vill ju inte bli sittande hemma om man inte måste! Tycker absolut att det är värt att köpa ett sådant!

• zenna

Prata med din bm. Jag fick åka upp till , ja, iaf där man provar ut proteser, specialskor och bälten för foglossning. Det kostade 100.- Där uppe sa de dock att ibland kan man komma åt att klämma till ischiasnerven och då bör man inte använda det eller spänna ut det. För mig funkade det dessvärre inte, tyvärr.

• tanttessan

Tack alla ni som har svarat! Då blir det till att köpa.. så fort som möjligt = imorgon!!!!

• Mysnanna

Tyvärr så tycker jag inte alls om det, tycker mest bara att det har varit vägen. Men jag kan säkert tänka mig att det är skönt om man kan ta promenader. Jag har foglossning och kan inte gå speciellt långt. När jag varit inomhus tycker jag det bara har åkt på och av, för att det är inte skönt att sitta med det, + att nu när man är såå kissnödig jämt, så blir det bara värre med bältet som klämmer.. Hoppas du blir nöjd med det i alla fall =)

• mrslind

jag fick mitt av bm de var gratis. funkar bra

• Jesslan

Jag fick ge 200 för mitt och jag säljer det gärna det är oanvänt pga att jag fick en mindre storlek men jag kan inte använda det för jag får ont i magen så är någon intresserad så finns det i stl XL.

• tanttessan

Jag var och köpte ett på Barnens Hus förra veckan (det ser ut så här: http://www.anita.com/de/en/148,1,104,0,39123__products-detail.htm) och jag är helt chockad över att en så liten grej kan göra så stor skillnad.

I stort sett varje helg är jag ute och dansar (pardans, bara foxtrott nu för jag blir för andfådd av att bugga - är i vecka 33) och de senaste två månaderna har jag i stort sett varit soffliggande dagen efter dansen.

I lördags dansade jag med bältet på (det är så smidigt så det var inte i vägen på  något sätt) och tro det eller ej, men igår hade jag varken ont i ryggslutet, höfterna eller svanskotan!! Dessutom orkade jag gå på en 2-timmars skogspromenad igår!

Jag känner mig som en ny människa! Varför köpte jag inte bältet redan för någon månad sedan????

Svar på tråden Foglossningsbälte?