• lollipop21

HJÄLP ! Bruna flytningar i v.6 ???

Är i 6 veckan och har fått de senaste dagarna, ca 6 dagar bruna flytningar.....syns på tros-skyddet men urinet är klart gult Men ibland när jag torkar mig så blir pappret också missfärgat-lite lite sjaskigt ljusbrunt. Var på ett ultraljud för 5 dagar sedan och det var då de konstaterade att jag var i 5v + 3 dagar.
    Ringde min barnmorska idag men kände mig lika orolig efter det samtalet - hon sa att det kan ibland bli så i början av en gravidet men ändå så maler oron hela tiden !
    Kan kanske detta vara en början till ett missafall ???
    Är det någon där ute som kan ge mig bättre svar eller har upplevt liknande under sin gravididet ?
    Vore jättetacksam för svar !!

• Svar på tråden HJÄLP ! Bruna flytningar i v.6 ???
  • JennieochMicke

Jag hade något som såg ut som en "mensblödning" i vecka 6, men det varade bara en dag, sen gick det äver. Var på VUL efter det och det var inga problem alls.
    Vet hur orolig jag var, men förmodligen är det ingenting att vara rädd för.
    Ring BM och be om tid för VUL eller sök privat. Det är inte dyrt, 260:- betalade jag, och det är värt att få veta att inget är fel!

Lycka till! Kramar

• FrökenBokmal

Det är svårt att svara, kan vara det ena som det andra... Håller tummarna!

• Riia

Kan vara början till missfall men kan också vara helt ok!Mitt MA började så men jag har också många bekanta som haft det som du från och till under hela graviditeten utan att det varit nåt fel.Så gör ett vul så behöver du inte gå omkring och vara orolig.Lycka till!

• majsalotta

Håller med övriga - det kan vara helt normalt pga känsliga slemhinnor under graviditeten, men det kan också vara början på ett mf. Mitt MA började som bruna flytningar i v12/13 och med VUL kunde man konstatera att embryot dött i v7. Hoppas att det bara är "normala" flytninar. Kolla dock om du kan få göra ett VUL, det fick jag göra. Det absolut jobbigaste tycker jag var tiden innan VULet, då man bara var rädd och inte visste hur det gått. När MA var konstaterat kunde vi börja relatera till situationen, även om vi förståss var oändligt ledsna. Kram!

• sublime

så länge det handlar om lite brunaktiga flytningar behöver du nog inte vara orolig hade det i min graviditet tillochfrån, från ca v.6-7 till ca v11-12
    var inne och kollade, läkaren sa att det kan va så. pga slemhinnor

• Alkemisten

Jag hade så tidigt i min graviditet. Ringde min BM. Fick ett lugnande svar. I början av graviditeten är slemhinnorna  extra känsliga. Efter samlag är det då vanligt att det blir så!

• Linsen

Jag hade tyvärr lätt bruna flytningar under någon dag i v5 sedan återkom det v9 och tyvärr för mig så var det en ofostrig graviditet . Men som jag förstått det så är det ungefär 50/50 som det går bra respektive dåligt för, så vanligt är det alltså att ha problem och att det ändå går bra.

• FrökenFreja

Jag är i vecka 6 nu och hade brunaktiga flytningar i två dagar. Åkte på VUL eftersom jag har MA bakom mig och blev väldigt nervös.. men fick se en liten bebis med pickande hjärta :) Så det behöver inte vara någon fara!

Svar på tråden HJÄLP ! Bruna flytningar i v.6 ???