• ying yang

Ger ni extra vitaminer/mineraler till er hund?

Ja som frågan lyder, ger ni några extra vitaminer/mineraler till er hund? Isåfall, vilka? Vi försöker ge vår hund varierat och givetvis alltid torrfoder, men han är så otroligt dålig på att äta torrfoder, vi har nog provat de flesta och vi har provat att hälla fil över och det funkar en tid sen slutar han äta igen.

• Svar på tråden Ger ni extra vitaminer/mineraler till er hund?
  • iii

Med ett bra foder behövs oftast inga tillskott.

Är du säker på att vovven inte har ont i halsen? Min var också sån tills vi opererade bort tonsillerna.

• ying yang

Han har undersökts och de hittar inga fel, han är bara oerhört kräsen, eftersom han äter ALLT annat utom torrfoder. Eller han äter ju men inte i den mängd han behöver.

• Sussa76

håller med iii, med ett bra foder- inga tillskott så jag ger inte tillskott.

men maten, jobbigt när de inte äter... ger du "torrfoder-knartarna" torr?
    har du provat att blöta dom?
    det har fungerat för mig när nån hund inte velat äta, ibland blött det på kvällen och gett det på morgonen, ibland blött bara några min. innan de får osv.

• marvella

Min hund får extra linfröolja i maten då han hade väldigt dålig hud och päls när han kom till oss (hade levt på riktigt kasst foder).
    Annars får han royal canin sensible så det behövs inga övriga tillskott precis som iii och sussa76 säger.

• Gnista

Prova att blanda i frysfoder (Klass eller Bravo) i kulorna. Min ena hund åt inte heller om han bara fick torrfoder. Nu med en iblandad Bravo-portion i torriset hoppar han upp och ner av förväntan vid matdax

• Sussa76

nu var jag ju dum å ljög... den ena vovven får visst tiilskott av vetegroddsolja pga hudproblem...

men normalt ska det ju inte behövas tillskott med ett bra foder...

Svar på tråden Ger ni extra vitaminer/mineraler till er hund?