• Tagetes66

Oklart grav.test !

Jaha, då har jag råkat ut för detta som jag läst om flera gånger här: Ett otydligt graviditetstest. Jag har alltid tänkt att antingen är det väl ett streck eller så är det inte det, men så enkelt var det alltså inte denna gång.

Min egentliga testdag är på onsdag, tog det alltså två dagar för tidigt.
    När jag kollade testet efter 2-3 minuter: Negativt
    När jag råkade kolla efter 7-8 minuter: SVAGT, MYCKET SVAGT streck ! Strecket är synligt men inte så mycket mer.

I de finstilta instruktionerna läser jag att en mycket svag testlinje kan visa sig efter 10 minuter, detta indikerar dock inte graviditet. Man rekommenderas göra om testet om 3 dagar.

Varför i herrgårdsfrid gör man ett test med TESTLINJE i positiva rutan ?!

• Svar på tråden Oklart grav.test !
  • Pillan81

Köp ett CB digitalt test. Det gjorde jag och då finns det inga tveksamheter.
    Är gravid nu i v. 7 efter ICSI

• Mussebus

Som du testar för tidigt kanske du inte har hunnit bilda så mycket hcg i urinen ännu därför det dröjde. Avvakta 2 dagar till så visar det nog positivt direkt.

• Tagetes66

Brukar det kunna vara ett svagt, svagt streck fast det är negativt ? Eller brukar rutan/ringen vara absolut vit utan minsta lilla antydan till streck ? Trots att jag under åren har tagit ett otal graviditetstest är jag osäker i a f hur det brukar se ut !

Jag tror dock att jag har haft grav.test liggande i flera timmar tidigare utan att det har blivit någon "testlinje".

• Akire84

håller tummarna att det är positivt..=)

• Rapunzella

Jag testade för tidigt (kommer inte ihåg hur mycket) och fick också negativt. Suckade och gick ut till maken och berättade. Lite senare när jag gick in i badrummet igen så låg testet kvar och det hade blivit en jättesvag rand för "positivt". Hon är idag 16 månader!

Men testa med morgonurin så är du säker på att få så hög HCG-halt som möjligt. Håller tummarna!!

• HoppetKärleken

Tagetes66: Håller tummarna för er, vänta tills imorgon och gör ett nytt test! Men vill ändå berätta min kompis hade likadant hon testade med Cura klinikens test som verkar ta lite tid innan resultatet kommer. Hon tittade också efter 3-4 minuter och det var jätte negativt blev ledsen och gick in till mannen för att därefter gå tillbaka och då var strecket där hennes lilla mirakel är sex månader i dagarna. Dem säger ju ett plus är alltid ett plus och det kom ju före 10 min

Hoppas hoppas du är gravid!

Kram till dig från mig!

• Tagetes66

Nu har jag pratat med min sköterska. Hon säger att det kan vara ett embryo som med svaga förutsättningar försöker hålla sig kvar.
    Eller att urinen var för svagt koncentrerad, det bästa är att testa på morgonen.

Detta är nackdelen med att testa för tidigt, man kan få falska förhoppningar. Nåt har dock troligen hänt. Kanske tog embryot fast men utvecklades inte vidare.

"Jättenervös"

• Rapunzella

"Svaga förutsättningar" tycker jag var att ta i lite - jag tror mer på att det var svagt koncentrerad urin och för tidig testning.
    Jag tror att det säkraste sättet för dig är att vänta några dagar och testa om igen med koncentrerad urin. Jag tror att det är alldeles på tok för tidigt att tala något om fostrets förutsättningar...!

• Maura

Håller absolut med Hampelina, hur kan man bara säga så?? Vilket pucko. Håller tummarna för dig, hoppas så att du får ett tydligare + i morgon. Kram Maura

• Tagetes66

Jag tror att sköterskan menade att det borde synas en
    TYDLIG linje så nära som 2 dagar före testdatum . Att det därför skulle kunna tyda på att ett embryo hade varit på gång men tyvärr inte gick vidare.
    Naturligtvis skall jag ta nytt test i morgon, är dock ruskigt nervös eftersom jag har ett liiitet, litet hopp om att kanske ...
    Det känns som man vara tacksam för varje timme som ett embryo accepterar min kropp och hålls kvar !

Svar på tråden Oklart grav.test !