• anna apelsin

Kostnad på att bygga upp naglar på salong?

• Svar på tråden Kostnad på att bygga upp naglar på salong?
  • Etnica

Cirkus 800:- första besöket o sen 4-500:- för återbesök om det bara är ifyllning. Har någon nagel gått sönder så brukar det kosta 30-50:-/nagel extra.

• anna apelsin

Oj, vad dyrt! Hur ofta ska man komma tillbaka då?

• Marie4barn

Jag betalar 620 kr för ett nytt sett....sen kostar det 320 kr för påfylln efter ca 4 veckorHemlis

(¯`·.*.·Älskar mina kottar·.*.·´¯)
  • Flippen

Jag betalar 595:- för första besöket, sedan 395:- för påfyllning.
    Då är det acryl-naglar.

• Flippen

TS: om du vill att naglarna ska var snygga och fräscha alltid så bör du "fylla på" var 3-4 vecka. Vissa gör det varannan vecka.
    Beror också lite på hur fort dina naglar växer.

• anna apelsin

Vad händer om man slutar komma för påfyllning?
    Vad händer då?

• Tuzza

TS, då kommer naglarna att se knepiga ut! Man ser ju var lösnaglen sitter och den hamnar allt längre fram eftersom den ritiga naglen växer. Jag gjorde misstaget att inte fylla i och dessutom ta bort dem själv. Det ser inte klokt ut nu...Naglarna e förstörda.

• anna apelsin

Okej =/
    Ska man gå på påfyllningen tills de egna naglarna vuxit så pass mycket då?

• Lilli77

Nja... mina blir i alla fall aldrig som "lösnaglarna"! Jag har aldrig kunnat ta av dom och sen varit nöjd med mina egna naglar tyvarr... Det ar liksom antingen fina losnaglar eller trakiga korta egna naglar som galler for min del.

Har for mig att jag betalade runt 600:- i Stockholm.

• Flippen

TS: du måste gå på påfyllning så länge du vill ha snygga naglar. De bygger liksom upp din egen nagel så vill du sedan sluta med påfyllning måste du vänta tills hela påbyggnaden vuxit ut så långt att du kan klippa av den, innan du får normala naglar igen. Hmmm.... förstår du vad jag menar??

• Mia75

Jag har gått till lite olika nagelbyggare, men har gått till samma tjej nu i 3 år. Hon är riktigt bra. Bygger med gelé. Och hon tar 395 för ett nytt set med fransk och 300 kr för påfyllning. Jag har aldrig varit så nöjd som jag är hos henne.

• MammasÄlsklingar
    Mia75 skrev 2007-03-28 14:08:15 följande:
    Jag har gått till lite olika nagelbyggare, men har gått till samma tjej nu i 3 år. Hon är riktigt bra. Bygger med gelé. Och hon tar 395 för ett nytt set med fransk och 300 kr för påfyllning. Jag har aldrig varit så nöjd som jag är hos henne.
    Vart går du ?
  • anna apelsin

Tack för alla era svar!

Nu kommer en till fråga, kanske en aning dum.

Men hur hittar man en sådan i sin stad?
    Vad kan en salong heta? (Alltså typ "nagelsalong" )

Jag bor i en ganska liten stad, och har rätt så långt till en storstad.

• Etnica

Vanligt att det finns någon som gör naglar hos frisörer, så ring till närmsta frisör.

• anna apelsin

En fråga till:
    Om man har trasiga nagelband, hur påverkar det då?

Svar på tråden Kostnad på att bygga upp naglar på salong?