• Nalle Puh73

Tar ni ledigt när era barn fyller år?

Speciellt om ni jobbar eftermiddag/kväll när ert barn fyller år tar ni ledigt då? Funderar om det är knäppt av mig att säga till sambon att han får ta ledigt när W fyller 2 år. Hur gör ni andra?
     Alla andra som kommer på W födelsedag jobbar ju på dan så dom kommer ju efter jobbet och då arbetar sambon. Vill fira ihop.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden Tar ni ledigt när era barn fyller år?
  • Eeska

Har tagit ledigt på födelsedagarna. Faktiskt varit ledig flera dagar i samband med födelsedagen. Pappan har ibland varit helt ledig och ibland jobbat del av dag. Han har i alla fall varit hemma på morgonen, gratulerat och ätit frukost i lugn och ro.

• Nyfiken gul

nej har aldrig gjort o kommer aldrig att göra...

Vi firar närmaste helgdag istället..  fyller barnen år tex en måndag kan vi fira helgen före eller vänta en vecka till helgen därpå..

På så sätt kan alla vara med o fira utan att behöva tänka på ledighet och att man ska upp tidigt osv...

• Mickis74

Nej, det gör vi inte....då firar vi en annan dag.

• muulin

jag pluggar ju iofs. men när Elliot fyller 2 om 2v. ska jag vara hemma! en mysig heldag!

• Nyfiken gul
    Nyfiken gul skrev 2007-03-26 20:43:27 följande:
    nej har aldrig gjort o kommer aldrig att göra... Vi firar närmaste helgdag istället..  fyller barnen år tex en måndag kan vi fira helgen före eller vänta en vecka till helgen därpå..På så sätt kan alla vara med o fira utan att behöva tänka på ledighet och att man ska upp tidigt osv...
    Kan tillägga att dom får ett litet paket på morgonen innan skola eller så och får lite extra god frukost den dagen - men sen vet dom att det är kalas senare...
  • LuMa

Nej, det gör vi inte.
    Brukar ha kalasen på närmsta helg istället, då behöver ingen stressa efter jobbet för att hinna komma på kalas.

Same shit, different name..
  • Nalle Puh73

Jag kommer vara ledig så han slipper gå på dagis, men sambon åker på jobbet vid 13,30 och det är ju på eftermiddan som vi skulle ha kalas med mormor/morfar, farmor/farfar och resten av släkten. Ställer jag får stort krav om jag säger att han får ta ledigt.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Kickans mamma

nej firar på helgen

• Eeska

Vi kalasar också närmaste passande helgdag men tycker ändå om att ha födelsedagen som en speciell dag som jag också vill njuta av.

• Thaleia

Nä, fyller barnen dag en vardag så firar vi helgen innan eller helgen efter.

Svar på tråden Tar ni ledigt när era barn fyller år?