• Ancy

Ni som går till veterinär med era djur, går ni till en djurklinik eller privat veterinär?

Vi har gått med våra hundar till en större djurklinik och träffat olika veterinärer varje gång. Skulle verkligen vilja hitta en liten klinik/veterinär där man träffar en och samma veterinär som känner ens djur. Tar gärna emot tips på veterinärer i Stockholm,  gärna innerstan .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-26 20:56:02:
    Skriver så att det syns:
    LÄMNA GÄRNA TIPS PÅ PRIVAT VET. I STOCKHOLM!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som går till veterinär med era djur, går ni till en djurklinik eller privat veterinär?
  • Annika 1983

Djurklinik (då menar jag egentligen en större klinik med flera/många vet.) . för att det ligger så nära.

* Kram *
  • Mammanseko

Går till en privat klinik. tiken är besvärlig att ha hos vetten och det är bra för henen att komam till samam ställe. Dessutom ahr jag haft min praktik hos denna vet!

• Kenzie

Vi går till en distriktsveterinär. Mer än hälften så dyrt och grymt trevlig personal som verkligen tar sig tid för djuren.

• Taggtroden

Vi har gått till kliniken. Det finns en privat också i närheten, men hon går knappt att få tag på, så vi har åkt till kliniken de gånger vi åkt med djur. Men förr fanns det en privat jättenära mitt barndomshem dit vi åkte med våra marsvin när mamma födde upp. Hon har jätttebra, såå synd att hon la ner och flyttade

• UWO BaraJag

Annat -går till jobbet.

Distriktsveterinärerna brukar inte vara så många på varje ställe. Mellan 1-6 stycken oftast. Vet dock inte var någonstan de finns i sthlm.
    Men Roslagstull är ju inte så många veterinärer.

• noconwood

går till de ställe som har tid att ta emot...lite så... både örebro, karlskoga och karlstad.

• Kristin24

vi har bara en klinik här i stan, de ahr två veterinärer där.

Go och glad Kexchoklad
  • HannaCecilia

Både och har vi varit med våra hundar, fast klinkerna var när det var mer akuta ärenden och den privat när det var vanliga saker som vaccination. Busan har vi inte varit med än, hon ska till en liten klinik med två anställda i morgon för vaccination, för den vi har gått till förut är sjukskriven.

Det ska finnas en bra klinik på Ekerö har jag för mig.

• Piri

Går till klinik i Nyköping. Har bara gått till privat veterinär en enda gång under kissens snart 8 år och jag gör det INTE en gång till! Det var en jobbig upplevelse både för mig och katten.. Tyvärr, för just den veterinären anses tydligen vara väldigt bra.

• Ellah

Både och. Privat klinik när det gäller rent "underhåll" som kloklippning, vaccinationer, viktkontroll etc. Stor djurklinik (djursjukhus) när det gäller väldigt förämrat tillstånd eller mer allvarligare grejer - där har de stor kompetens och personal/öppet dygnet runt.

Svar på tråden Ni som går till veterinär med era djur, går ni till en djurklinik eller privat veterinär?