• Kärnan

När är bästa tid att avsluta en auktion på Tradera?

Hej hopp! Jag sitter här och ska lägga ut några auktioner på Tradera. Då började jag fundera på om det kan ha någon betydelse NÄR en auktion avslutas?

Alla ni "Traderare" där ute - hur gör ni? Tänker ni på att välja ett "bra" klockslag för avslut eller tar ni bara det som blir beroende på när ni lägger ut auktionen?

Tror ni det kan gå bättre för en auktion om den har sitt avslut en viss tid?

Tack för hjälpen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är bästa tid att avsluta en auktion på Tradera?
  • Selmas

På kvällen absolut!
    och gärna inför barnbidrag och fram till lön.
    Jan-feb är bottenmånader - kanske fick man allt man behövde i julklapp...

• vadskajaghetadå

natten. av een erfarenhet

• vadskajaghetadå

natten ärsämst menar jag!

bäst är kvällen

• Selmas

Ska man fynda som köpare så är det kanske enklast på auktioner som går ut på natten.

• Mirva

Hade en auktion som slutade på natten. Slutbudet hamnade på 5000 kronor. Efteråt fick jag ett mejl från en person som hade viljat vara med i slutspurten o bjuda över 5000, men hon hörde inte när hennes mobil larmade.

• NickNack

Jag vann en jätte atraktiv grej jättebilligt för den slutade mitt i en viktig sverige-fotbollsmatch! Så lägg den inte så den slutar just under melodifestivalröstningen!

• NickNack

Måste fråga föresten då traderare säkert kollar här - Många som säljer kläder (som är det jag köper) verkar syssla med det på heltid, för de har så många aktioner ute på en gång, är det så? att ni inte jobbar alltså. Vidare - Är det inte girigt att ta betalt för embalage?

• NattravN

i slutet på månaden och en söndag, eller en vardagkväll mellan ca 20-22

• Emmisenn

På kvällen mellan 20-22 tror jag är en bra tid ;) Det är iaf vid den tiden jag själv sitter mest och har tid!!

• Mirva

NickNack: Nu säljer jag ju inte kläder. Men jag sålde en grej på Tradera för 20 kronor. En del tar Tradera i provision och själva annonsen kostar. Sedan var jag tvungen att köpa tejp för 20 kronor för 4 paket som jag skulle skicka. Det är väl ingen välgörenhet som människor bedriver på Tradera? En del varor säljs ju för 1 krona...

• Mirva

I så fall är det väl girigt att inte vilja betala för emballaget.

• Hille30

På kvällen, absolut. Då har många hunnit hem från jobbet, ätit middag och förhoppningsvis lagt barnen. Tiden finns att sitta vid datorn och buda.

• Kärnan

Verkar som de flesta tycker kvällen är bäst alltså!

Jag skulle inte ta betalt för emballaget - men det kanske beror på vad man ska skicka...

Svar på tråden När är bästa tid att avsluta en auktion på Tradera?