• Hallonpaj

Pettson och Findus hints?

Är det någon här som har spelat Pettson och Findus i Trädgården dataspelet?

Hur ska man göra för att trädgårdsmänstaren ska komma fram?

Vi har klarat spelat alla spelen nu, fått alla redskapen i skjulet och planterat i trädgården - varför kommer vi inte vidare???

Hur ska man göra i underjorden?

Vi har samlat tre saker bara, sen hittar vi inget mer.

Nån mer som har spelat det med sina barn och har hints?

• Svar på tråden Pettson och Findus hints?
  • Pappa till två

hittade tyvär inga fusk till detta spel på dom sidor jag brukar annvända så det e bara att jobba på

• Hallonpaj

Tack för svaret i alla fall!

Jag sökte också på nätet, men det som brukar lägga in hints på sajter är nog inte samma som målgruppen för Pettson och Findus.

Annat var det med mitt favoritspel Grim Fandango! *kär* Där fanns det hints i drivor när man körde fast.

• Myssnuff

Man ska gå igenom alla labyrinterna och klara uppdragen. Jag skrev ut en karta en gång. Ska se om jag hittar var jag fick den ifrån. Så återkommer jag om du vill.

• Hallonpaj

Tack för tipset!

Tyvärr tycker jag att det verkar helt tomt för mig i underjorden, bara återvändsgränder. Vi fick ihop 3 saker att lägag i ryggsäcken bara. Kanske måste jag komma vidare ovan jord på någotvis för at få fram mer?

Men alla verktygen är redan samlade, och vi har planterat i landet. *fundersam*

Men vilken bra idé att helt enkelt maila gammafon och fråga!

• Myssnuff

Man ska klara alla labyrinter i underjorden, det är bara i början man måste hitta alla spelen ovan jord. Men har man väl gjort det så har det ingen betydelse vad man gör ovan jord. Om du inte skulle få någon karta när du mejlar, så kan jag försöka scanna min karta och mejla den till dig. Hör av dig i så fall.
    Kul att man kan hjälpa varandra!

Svar på tråden Pettson och Findus hints?