• Mamma Till Leon

Danonino yoghurt till 8 månaders?

Är det okej?
    Dom säljer dom ju förpackade 6 st små förpackningar.
    Är det ok att ge till en 8 månaders?

Min fina lilla Leon
  • Svar på tråden Danonino yoghurt till 8 månaders?
  • Mamma Till Leon

ingen som vet?

Min fina lilla Leon
  • kidA

alltså de innehåller väl skapligt mkt socker. så jag skulle inte ge dem till min 1åring ens.

*stolt mamma till agnes 2000 o noah 2006 o liten i magen aug 2007*
  • ebben

socker dödar INTE-i liten mängd.ger man såna men inte annat som är sött så skulle jag säja att det inte "gör så mycket"! Kroppen behöver socker också.
    (dock inte så mycket o så tidigt kanske ...)

• Jenny m Benjamin

Jag vet inte. Rekomendationen är ju att vänta med komjölksprodukter som hel "måltid" till ett års ålder och jag vet inte om en sådan burk blir en hel måltid.
    Men jag skulle inte gett dem ändå för de är fullständigt fullpropppade med socker.

• cid

som sagt, det är VÄLDIGT mycket socker i dom. Jag skulle valt en annan sort.
    Annars är ju yougurt okej till en 8-månaders, för visst är det då man introducerar mjölkprodukter?

• Miss Upsey Daisey

skulle välja en annan yoghurt...

danoninon har jag för mig innehåller MYCKET socker.. jämför med vanlig yoghurt i affären för yoghurt kan man absolut ge till en 8 månaders.

Annars kan du ju ta naturell yoghurt o ha liite sylt eller så.. ?

• ebben

yoghurt finns o rek av "mitt" bvc o de böcker jag läst från ca 8 mån?

• kidA

ebben

yoghurt ja. då menas inte sockerbomberna utan naturell yoghurtarna o sånt.

• lave

Tänk på att där är väldigt mycket socker i de produkterna. Det är som att ge barnet godis. Sedan när det gäller mjölkprodukter så ska man helst vänta tills i alla fall 10 månader pga risk för allergi.

• Lieanne

Min BVC-sköterska sa att man kunde ge min 8-månaders yougurt. Det är ett jättebra mellanmål eftersom det innehåller mycket kalcium. Jag ger turkisk yougurt med mosad banan. Den innehåller ju inget socker och är dessutom fetare än vanlig youghurt vilket är bra eftersom de små behöver fet mat.

• Mamma Till Leon

Ok, då ska ajg låta bli att köpa dom.

Har också hört att man skall vänta med komjölksprodukter

tills 1 år men någonsannanstans hörde jag att dom tagit bort det.

Min fina lilla Leon
  • Miss Upsey Daisey

mamma till leon:

ang. 1 års gränsen så har de upptäckt att det inte är lika vanligt med laktos intolerans om man avvaktar med mjölkprodukter... men sen beror det ju på hur mycket man ger...

om man ger mat med mjölk och även mjölk som dryck alla måltider kanske man ska byta ut vissa mål men ger du yoghurt 1 ggr per dag är det inte någon fara..

• ebben

kida-så yoghurt med socker är en annan "mjölkprodukt" än yoghurt utan socker?

• kidA

ebben

neh jag syftade mest på själva sockret. att det är skillnad på yoghurt o yoghurt.

Svar på tråden Danonino yoghurt till 8 månaders?