• Selma77

Text på blommogram till begravning?

Nu valde jag säkert fel ämnesgrupp, men hoppas någon kan hjälpa mig.
    En kompis till mamma har gått bort i cancer. Jag tänkte skicka blommor till begravningen. Men vad skriver man egentligen? Vi kände henne inte så bra. Träffade henne då och då och hon var en jättegullig person.
    "En sista hälsning"?

• Svar på tråden Text på blommogram till begravning?
  • Cilota

Min kompis pappa gick också bort i cancer och jag satte in pengar till cancerfonden i hans namn (eller hur det nu var, längesen det här) och skrev bara "Vila i frid" på telegrammet till familjen. Tanken var väldigt uppskattad av min kompis.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Selma77

Det var fint gjort! Hur gör man när man skickar telegram? Via Posten?

• Anasha

Jag tycker att det låter bra med "En sista hälsning" då ni inte kände henne så väl.

• Cilota
    Selma77 skrev 2007-03-27 08:33:59 följande:
    Det var fint gjort! Hur gör man när man skickar telegram? Via Posten?
    Jag bodde på en liten ort just då så jag gick in till den enda blomsteraffären som tog hand om alla ärenden.

Bland de första sidorna i telefonkatalogen brukar det finnas telegram och instruktioner på hur man skickar.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Dudden

Eftersom ni inte känner henne så jätte väl tycker jag det är fint med "en sista hälsning"!

• LillFrida

Jag skrev bara "sov så gott" till min vän som gick bort alltför tidigt. Det finns ju inte så mycket att säga lixom...

• Molle80

* Låt blommorna viska mitt sista farväl

* Ditt minne lever, vila i frid

* En sista hälsning

• kathla

När min gammelfarmor dog, kände inte henne heller så bra, och jag ville att min krans skulle vara som alla andras, så ville jag att det skulle stå Vaya con dios, gå med gud. Tyckte att det lät bra som en sista hälsning.

• Vera 74

Låt blommorna viska ett sista farväl - Det är min favorit (om man nu kan kalla det favorit i sådana här sammanhang), fint tycker jag åtminstone att det är.

Jag är så lycklig över min Ismone!
Svar på tråden Text på blommogram till begravning?