• CeeJay

Köksfläkten i ett hörn?

Vi ska ju renovera vårt kök här till sommaren och har kommit på en bra lösning att sätta vår häll i ett hörn (men med "uträtad vinkel" där man står vid underskåpet ) Problemet är fläkten

Vi HAR utsug precis i hörnet så den placeringen är den bästa för oss men finns det fläkar som är gjorda för att passa i hörn? I så fall vart? Och finns det hörn-fläkt-överskåp?

Någon vänlig själ kanske har en fläkt i en hörna och har en bild att visa för inspiration?

• Svar på tråden Köksfläkten i ett hörn?
  • Mia83

Vet inte om det finns att köpa, men antar att det borde göra det. Annars är det ju inte ¨särskilt svårt att snickra ett överskåp.

• Fru Engman

Min mamma har det precis så. Ursnyggt!
    Kan höra med henne vart de köpt den...

♥Hanna&Lillis♥
  • CeeJay

mrseriksson: Tack för titten men ser ingen fläkt i hörnet?

• Fru Engman

Oj, de hade ingen "hörnfläkt"...
    Men de hade byggt väggen bakom i 45grader så att det inte skulle bli konstigt. (Hoppas du fattade hur jag menade nu...)

Det ser ut som om det är hörn...
    Skåpet över är med vanligt...
    Fläkten är en sån där tunn...

♥Hanna&Lillis♥
  • banantelefon

Hej hopp..... vi renoverar vårt kök as we speak och ska även vi ha hällen i hörnet.
    Vi har köpt vår fläkt (som är speciellt anpassad för hörn) hos Elextrolux Home.
    Grejen är att de vlir pissigt dyra - en vanlig fläkt kostar ca 2500 och de för hörn mellan 12-15000.

väntan på "mini" är lång.
  • CeeJay

Hanna o Lillis: Jag förstår hur du menar och det var ett bra tips Istället för att skaffa ett hörnskåp som är lägre kan vi ju köra på ett vanligt fläktskåp men "bygga ut" väggen bakom och på sidorna så de andra skåpen passar.

Tack alla! Det löser sig nog

Svar på tråden Köksfläkten i ett hörn?