• Mamma till 2 guldklimpar

snälla tips på dopgåva??

hej!! behöver verkligen tips på annorlunda dopgåvor..
    vill inte ha d gamla vanliga som spargrisar-fotoalbum..vill ha ngt annat tex kläder/ngn häftig leksak..ja ngt annat..alla tips tas tacksamt imot...

• Svar på tråden snälla tips på dopgåva??
  • burtok

När min dotter döptes så fick hon bla en spargris av min kusin MEN den är inte av silver utan det var ett mexikanskt hantverk så den var gjort av "papper" och jätte färggran och ser ut som en katt... Min dotter älskar att titta på den.... Samt så fick hon en jätte fin jeansklänning av sin "gudmor" som oxå var jätte annorlunda mot de vanliga jeansklänningarna man köper på stan... Hon hade ifs inhandlat den i london men nåt sånt kanske....

• doyoumind

jag tycker att en tangask i silver är en perfekt gåva Barnet tycket det är kul när de tappar sina mjölktänder att ha någonstans att lägga dem då. Inte så annorlunda dock...

• MuminMy

klassiska barnböcker i vackra band eller tavlor tycker jag är fina doppresenter. Även ett äppelträd kan vara fint om det finns en trädgård.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • liv10

jag fick en fotografering i doppresent av min vänner. de hade gått ihop och nu har vi vart hos fotografen och fotat honom. Världens bästa present enligt mig! ;-D

• catonic

en sats med gips så att föräldrarna kan göra gipsavgjutningar eller avtryck av barnets händer och fötter. Det blir verkligen jättefint! Vet att det går att köpa på Babyland men finns säkert på många andra ställen.

• Teddyn87

presentkort till barnkläder på nån bra affär med massor av barnkläder..(om man nu har någon nära sas)

• lollsanT

Vi gav min systerdotter ett gungfår i doppresent. Handgjorda med riktigt fårskinn på som vi beställde. Blev en riktig succé =)

• neus

hej! jag köpte en jättefin klänning från onga.se i dopgåva till en liten flicka, det var mycket uppskattat. Jag köpte förklädesklänningen med en ängel på.

kolla in hemsidan, det finns en massa fina grejor där

• Leeloo

Jag sydde ett lapptäcke till min systerdotter och det var väldigt uppskattat, hon använder det fortfarande (hon är 1 ½) och hon kommer nog fortsätta använda det. Jag tycker om att ge något som kan användas i det dagliga livet, alltså inget som står på en hylla och samlar damm i en massa år.

Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
  • Tokmia

Jag har köpt en metometer till en kompis barn. Di vet en planka med mått att sätta på väggen. se bara till att den har mått över en meter för det är ju då barnen brukar börja gilla sånt.

SÅ har jag låtit en keramiker göra en mugg med två handtag samt en djuptallrik med namnet på.

Båda dessa presenter var väldigt uppskattade.

• Samach

Oj, såg inte att album var det man inte ville ha tips om, sorry...

• Anne69

Min dotter fick ett "gungfår" av mormor o det är verkligen superfint. Det är riktigt hantverk med äkta fårskinn o toppenkul att gunga på!

• Laddad

Min son fick en fågelholk i doppresent. Det är jättemysigt att sitta och titta på när fåglarna äter. Det gör vi varje morgon tillsammans.

Svar på tråden snälla tips på dopgåva??