• jerseyko

Whiskeyglas med fot

Pappa fyller år nu i veckan och vi ska ner på middag i helgen.

Han har mest vanliga whiskeyglas, men också 2 från Laphroaig som är riktigt snygga (köpta i skottland dock)

Någon som vet vart jag kan hitta den typen av glas i Uppsala? De ser ut som mini vin-glas ungefär Flört

• Svar på tråden Whiskeyglas med fot
  • Zhara

Kolla vad det finns för cognacsglas, dom borde funka!

• jerseyko
    Blomman80 skrev 2007-03-27 12:29:05 följande:
    Min sambo beställde här i veckan glas från Laphroaigs hemsida. www.laphroaig.com/shop/index.aspDock tar det ju några veckor innan man får dem. Men det är ju riktigt fina glas iaf!
    Snygga, men det är inte de glasen han har (han köpte sina för 7 år sen).
    Jag är inte så bra på glas anatomi, men själva "benet" är smalt, som på ett vinglas. Och själva, kupan (?) ser ut som ett mini vin-glas.
  • Blomman80

okej. kan det vara whiskey provar glas? de brukar ha den formen. Är det utav samma märke du vill ha?

• jerseyko
    Blomman80 skrev 2007-03-27 12:36:18 följande:
    okej. kan det vara whiskey provar glas? de brukar ha den formen. Är det utav samma märke du vill ha?
    Det är möjligt, pappa är hobby whiskey provare och brukar åka runt och prova whiskey.

Märket spelar ingen roll, bara det ser någelunda likadana ut (Och bra sugen på att köpa några till sambon också)
  • häxvrål

Sambon fick sådana i födelsedagspresent. Det är whiskyprovarglas.

Tror att det finns på tex Cervera eller Duka.

• Tessa606

Whiskey provar glas finns på Cervera, där köpte i alla fall vi till min pappa

• jerseyko
    häxvrål skrev 2007-03-27 12:40:02 följande:
    Sambon fick sådana i födelsedagspresent. Det är whiskyprovarglas.Tror att det finns på tex Cervera eller Duka.
    Tack så jätte mycket Skrattande 
Svar på tråden Whiskeyglas med fot