• Twinkle Little Star

Arg - måste töja skor!!

Köpet så himla söta skor från Vagabond i dag - men hamnade mellan 2 storlekar... Provade jag storlek 39 så började de kippa på en gång, när jag provade storlek 38 så var de lite för trånga så det gjorde ont bakom hälen...

Försäljaren sade att eftersom det är skinn kommer de att töja ut sig perfekt om jag bara står ut några dagar - så jag hoppas hon har rätt, för jag var ju bara tvungen att ha dem!

Har ni något tips om hur jag ska få detta att ske lite fortare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-27 13:54:14:
    Haha, det skulle inte stå "Arg" i rubriken utan "aargh" typ...

• Svar på tråden Arg - måste töja skor!!
  • Linda1978

Blöt ner ett par strumpor och gå omkring i skorna inne. Vattnet mjukar upp skinnet fortare.

• Twinkle Little Star

OK - ska prova det (hoppas inte maken ser mig )!

Har någon fler tips så tar jag tacksamt emot..!

• Sinikka

Jag håller också på töja ut ett par skor i skinn. Det går inte alls bra, jag har tex testat att gå med blöta strumpor, slipat innuti med sandpapper, smort in dem i helosansalva.
    Men tyvär har inget fungerat, så jag är också tacksam för tips!

• SVejsan

Om det är kvalitetsskor och de är riktigt snygga så kan du väl gå till skomakaren och lästa ut dom - kostar dock mer än "gratis"...

• Twinkle Little Star

Vad går det på ungefär? Skulle vara värt att lästa ut dem i stället för att plåga sig tror jag...

• maha6305

Det viktiga är att SKORNA är ordentligt blöta!

Själv brukar jag hälla varmt vatten i skorna men sen byta många par torra strumpor för att inte garvämnen och annat gift skall komma på huden i hög koncentration.

• SVejsan

Indviduell prissättning på utlästning ! Kollade på nätet: 70-150Kr enligt uppgifter på olika forum..

• Twinkle Little Star

Svejsan; ja det får nog bli det för mig då... Fick så jäsingens ont bakom hälarna!

• SVejsan

Ring närmasta skomakare och hör efter då ! Så vi får veta en mer tillförlitlig prisuppgift

Svar på tråden Arg - måste töja skor!!