Kåvepenin suppar
Har för mig jag har läst här inne eller någon annanstans att det finns Kåvepenin suppar.
Någon som vet??
Har för mig jag har läst här inne eller någon annanstans att det finns Kåvepenin suppar.
Någon som vet??
Visst finns det det.
Va bra!!!!
Då ska jag genast försöka få det.
Är du säker Bebis05?
Det står inte med i Fass i alla fall...
Jag har fått det tidigare iaf.
Bebis05:
Ja det är ju bra om det finns, men jag vet att jag har efterlyst det tidigare och då har det inte funnits.
Du har nog rätt bustjejen. Då måste dom ha tagit bort det. Men det finns ju andra sorter som är liknande som måste finnas som suppar.
Vi ringer Barn nu. Han blev precis utskriven därifrån o det är viktigt att han får i sig den.
Bebis05:
Ja, vi får hoppas det Det är ju så mycket lättare att ge suppar till barn än att försöka få i dem medicin via munnen.
Läkaren på barn sa nu att dom hade ingen bra erfarenhet av dom. Supparna alltså. Fast jag kan ju tycka att det är bättre att få i sig något, än ingenting alls.
Hej, det har funnits penicillin suppar, men det var visst inte lönsamt, så de togs bort ur sortimentet. Tyvärr, för det verkar vara ett allmänt problem att få i barn penicillin.
Nu vet jag inte hur gammal din pojke är, men på min son har det funkat att ta det minsta tabletten av Kåvepenin och stoppa i en bit banan (hel tablett). Då äter han det utan att märka tabletten.Han tar inte flytande Kåvepenin. Jag har provat att blanda det med "allt".
Jo.. vi har försökt med allt. Det resulterar i bara att han spyr upp det eller spottar ut det. Nu har han blivit rädd för allt som man kommer i närheten av med sprutor. Tur det finns suppar Ipren o Alvedon.
Barnläkaren skulle ringa tillbaka igen. Jag hoppas dom har någon lösning, annars blir det väl att vi blir inlagda så han får det intrvenöst istället.
Jag hade också det i tankarna att det borde vara lättar att lura i dom om man typ krossade en tablett o la det i youghurt/sylt/glass.
Det finns inga stolpiller eftersom upptaget av penicillin blir alldeles för lågt, dvs effekten blir alldeles för dålig. Doktacillin fanns tidigare men togs bort pga låg efterfrågan.
Jag pratade med en som jobbar på apoteket för någon vecka sedan om just detta med penicillin suppar. Hon sa att de även var väldigt frätande.
Jag ville oxå ha suppar till min son, men tyvärr så har de då slutat med de.
Fick Amimox istället o den stank ju godis. Så efter lite lockande så slank den ner väldigt lätt. Hoppas det går lika lätt ikväll.