• Nalle Puh73

Ta bort klisterlappar på tallrikar, HUR???

Håller på bli galen. Har köpt nya tallrikar men får inte bort klisterlappen på dom.
    Hur snyggt är det med en klisterlapp på undersidan på tallrikarnaSkrikandes. Man ser dom inte på dom flata men på djuptallrikarna syns dom hur bra som helst. Är iof bara vardags tallrikar och inte nån fin servis, men ändå.
    Hur får jag bort dom? Är det någon som har nåt bra knep?

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden Ta bort klisterlappar på tallrikar, HUR???
  • emma brolin

diskmedel och kökssvamp

• Tjej 83

precis. blöt der dem så lossar klistret

• Miss Upsey Daisey

hårtork - blås och värm och ta succesivt bort lappen... det är tillräckligt varmt för att limmet ska smälta men utan att det blir FÖR varmt när man drar bort..

• Jenny26

Lägg dom i blöt i vasken någon timme så brukar det gå bra =)

• tjej mamman

Kemisk ren bensin är jätte bra att ta bort klister märken med.

• Nalle Puh73

Har provat blöta, men det blir klisterrester och papper kvar ändå Dom j**la lapparna sitter lika ordentligt fast jag testade att köra tallrikarna i diskmaskinen. Tycker dom borde ha lossnat lite åtminstone, men nä dom är lika hela som innan. Testar väl att blöttlägga längre annars åker hårfönen fram för att försök.

• Snoxie

Nagellacksbortagningsmedel.... ( Hur långt ord var inte det )

~ Våran lilla groda blev en prins 060131 ~
  • Nalle Puh73
    tjej mamman skrev 2007-03-27 14:02:12 följande:
    Kemisk ren bensin är jätte bra att ta bort klister märken med.
    Kan man använda det på tallrikar? Förstör inte ytan..?
  • Nalle Puh73
    Snoxie skrev 2007-03-27 14:04:08 följande:
    Nagellacksbortagningsmedel.... ( Hur långt ord var inte det ) ~ Våran lilla groda blev en prins 060131 ~
    *skatt*  Jätte långt.Skrattande
  • emma brolin

Undrar med samma som nalle phu73. Har hört att det smetar ut klistret och blir ett stort svart märke istället.

• Nalle Puh73

Ähh, inte skatt utan SKRATT. Jag kan tydligen inte stava korta ord ensFlört

• P yret

ta jätte varmt vatten.. brukar lossna då.. behövs inget annat. kanske att du måste använda nageln lite.. typ skrapa bort det.. men lätt som en plätt... förstör inte naglara om dom är fina.. behöver lixom inte ta i..

• Miss Upsey Daisey

vissa klisterlappar sitter kvar efter att man kört i diskmaskin flera gånger osv... inte alltid vatten hjälper.

fattar inte heller varför de inte kan göra BRA klisterlappar som lossnar... vissa affärers lappar går ju lätt att ta av..

• mewe

Min svärmor använder alltid matolja på en papperstuss eller svamp för att lösa klister efter klisterlappar. Brukar faktiskt fungera .

• tjej mamman

Jag har använt kemisk bensin på allt möligt för att ta bort klister märken,men om du är orolig för att tallrikarna ska tappa färg så kan du ju ta lite på en tops och gnugga försiktigt för att se vad som händer.
    När barnen har haft plåster på sommaren och det blir alldeles svart runt omkring av gammalt klister med smuts i funkar kemisk bensin också jätte bra och svider inte alls.

• Nattalina

Jag brukar ta t-sprit eller lacknafta.

Svar på tråden Ta bort klisterlappar på tallrikar, HUR???