• Alexanders Mammma

Gravid v 35, kan man äta ugnsstekt lax?

Kan man äta ugnstekt lax när man e gravid? Alltså att man tillagar den i ugnen??

• Svar på tråden Gravid v 35, kan man äta ugnsstekt lax?
  • Kikksan

Jadå, det är klart att du kan. Ugnsbakad lax, inga problem

• Vikbolandet79

Javisst. Jag har ätit kokt eller stekt lax hela tiden :)

• Alexanders Mammma

jag har så dålig koll på vilka firrar man får äta eller inte. Om de är från öppna av eller så menar jag. Gravad lax ska man ju inte äta. Men ni e säkra alltså? fan vad nojjig man är då..

• Mizzz
    Tuss79 skrev 2007-03-27 14:59:34 följande:
    jag har så dålig koll på vilka firrar man får äta eller inte. Om de är från öppna av eller så menar jag. Gravad lax ska man ju inte äta. Men ni e säkra alltså? fan vad nojjig man är då..
    läs på www.slv.se
    Jag har lilla Linus i magen
  • Xgirl83

Min BM sa att de precis förra veckan eller nåt börjat lätta på rekommendationerna att inte äta viss fisk, efter någon studie som kommit om att fisk var så himla nyttigt när man är gravid.

• Eva A

Ät fisk! Det är jättenyttigt - det tror jag egentligen de sagt hela tiden, men däremot blir ju vi gravida så himlans förvirrade av livsmedelsverkets råd angående alla möjliga olika fiskar som man inte ska äta. Ibland känns det då säkrast att inte äta någon fisk, men det är ju synd. Det viktigaste är väl egentligen att undgå rå fisk vilket kan innehålla parasiter om man har riktig otur(dvs även gravad fisk) och att inte äta för mycket fisk från östersjön som kan innehålla tungmetaller. I övrigt är det jättebra med fisk - själv har jag ätit Omega 3 nu under graviditeten och hoppas på ett väldigt klokt barn! (Den nya undersökningen pekade på att mycket fisk påverkar intelligensen hos barnen).

• Alexanders Mammma

hihi, ja då får vi hoppas på ett smart litet geni:)

• Ningla

Fisk är toooooppen : )
    Äter massor med lax, odlad från Norge för det mesta, det man ska passa sig för är vell insjöfiskar... säger dom som vet ; )

♥ v.35 - Marie du får följa med sen tror jag allt
Svar på tråden Gravid v 35, kan man äta ugnsstekt lax?