• linda 75

Grönaktig flytning??

Nån som kan svara på detta,det är så att jag har haft grönaktiga flytningar nu ett par dagar,jag äter pencelin för GBS. läste i ett annat inlägg att om flytningarna var gröna till färgen så kunde det vara någon infektion! jag har haft mycket svampinfektioner under graviditeten kan det vara en sån? jag är i vecka 39+0,nån som har haft detsamma?

• Svar på tråden Grönaktig flytning??
  • akkaka

Jag har också behandlats för GBS och div svamp. Är i v. 33 nu. Jag ahde lite klåda efter pencellinet och fick förslag att smörja mig med salva. Nu har jag också fått "kladdiga" flytningar, men dom är mer gula och klumpiga.

Vet inte om jag ska oroa mig eller ej.

• ThUma

Kan vara värt att kolla upp lite närmare. Hade liknande och fick vid undersökning veta att jag hade streptocker B och kommer behöva antibiotika vid födseln för att bebisen inte ska smittas. Kan om inte annat kanske vara skönt att utesluta något sådant, för att inte behöva oroa sig. Lycka till!

• Mizzz
    ThUma skrev 2007-04-01 12:20:59 följande:
    Kan vara värt att kolla upp lite närmare. Hade liknande och fick vid undersökning veta att jag hade streptocker B och kommer behöva antibiotika vid födseln för att bebisen inte ska smittas. Kan om inte annat kanske vara skönt att utesluta något sådant, för att inte behöva oroa sig. Lycka till!
    Det är ju det hon behandlas för
    Jag har lilla Linus i magen
  • AnnaLotta74

Tycker du ska kontakta förlossningen så att du får komma på kontroll. Skulle kunna vara vara fostervatten som barnet har bajsat i.

Svar på tråden Grönaktig flytning??