• LillaFruHasselblad

Den engelska landsbygden

Jag har en dröm att åka till den engelska landsbygden och bo i nån typ av herrgård/mansion, i typiskt engelsk stil med läderfåtöljer, ett stort bibliotek, en brasa osv. Gärna mitt ute på landet, eller nära en liten by. Lite Sherlock Holmes stil. Någon som vet om det existerar ett sådant ställe där man kan få hyra sig ett rum? Var som helst; England, Wales...

• Svar på tråden Den engelska landsbygden
  • kajsa27

JAg har inga direkta råd men jag tror säkert att du kan hitta nåt sånt! Vi bilade i England & Wales i höstas och det är verkligen härligt. Det finns ju massor av mysiga bed&breakfast-ställen om inte annat. Sök på nätet efter boende i Wales, jag hittade massor när jag sökte.

• Googels

Testa att sök på country house hotel i England så bör du hitta ställen i herrgårds/mansion stil. Ofta är de relativt dyra att bo på, men servicen på såna ställen brukar vara av toppklass så det är helt klart värt det!

Jag har bott på två såna ställen i Skottland och det är hur mysigt som helst att göra det, värt varenda öre.

• Marve

Ett område som är jättefint och mysigt är Cotswolds, speciellt en by som heter Bibury. Kolla in den här webadressen och dröm dig bort www.the-cotswolds.org. Finns en sida med karta där du kan klicka på alla små ställen och du får massa info om dom. Perfekt! Avis, vill oxå åka dit.

• upptäcksresande

jag hade nog oxa hyrt bil och tagit in pa B&B. Att bo pa sma pubar i sma byar ar ju oxa en upplevelse.

Today is the tomorrow you worried about yesterday
Svar på tråden Den engelska landsbygden