Angående extraarbete och 15-timmarsbarn på förskolan
Vill gärna att många svarar här:
Om man har sitt barn 15timmar i veckan pga arbetslöset och sedan får jobba, vad händer då med dessa 15 timmar?
Säg att du får jobba ca 1-2dagar varannan vecka.
Får du fortfarande ha ditt barn på förskolan de "vanliga" 15timmar i veckan eller?
Bakgrunden är att där jag jobbar och där jag har mitt barn är att naturligtvis får barnet gå sina vanliga 15 timmar och får föräldern sedan jobb så är det ju bara att barnet är hos oss de timmar det är jobb.
På min svågers nya förskola (de har flyttat så sonen har ny förskola) där får man inte ha barnet på förskolan mer än de timmar man jobbar om man har extraknäck. Har man inget extraknäck får man ha 15 timmar i veckan. De tycker att man ska ha barnet hemma när man är ledigt, fast min svåger tycker ju att man inte är "ledig" om man är arbetslös.
Nu har min svägerska fått extraknäck och jobbar då ca 1-2dagar ungefär varannan vecka, och då får de inte längre ha barnet på förskolan 15 timmar i veckan.
Jag tycker det låter bakvänt, men hittar inget skrivet om det hela. Är det någon som vet om det finns något skrivet på nätet eller i lagen eller något sådant?