• Anonym (undrar)

Hur använder man analplugg?

Jag vill testa en analplugg men är lite fundersam.

Hur använder man den?

Den är ju smalare vid roten och sen platt liksom, som om man trycker in den och sen låter man den sitta där... eller? Har man den i rumpan medan man kör vaginalt samlag? Eller juckar man med den? Hur gör ni?

Jag är tjej alltså om det nu har någon betydelse.
    Rekommendera också gärna nån modell som är bra!

• Svar på tråden Hur använder man analplugg?
  • nerys77

Du kan använda den precis hur du vill. Det skönaste är (enligt mig) att stoppa in den i rumpan, och ha den där medan man har "vanligt" sex.

Det funkar att jucka med den också, men det är inte så skönt om det är en stor plugg, eftersom den då är så mycket vidare på mitten. Ska du jucka är det bättre om du har en relativt liten plugg, eller en vanlig dildo, inte så grov.

Jag vet ingen särskild modell som är bättre än nån annan, men beställ en liten först, så att du inte tar en som är för stor. Det misstaget gjorde jag när jag beställde min första. Den var så grov på mitten att jag knappt fick in den, och då gör den inte mycket nytta

• Anonym (MannenZ)

Du kan ha den där medans du har vaginalt samlag för att penis skall tryckas framåt och stimulera g-punkten.

Sedan om ni vill, kan ni byta till analt samlag eftersom pluggen gjort att du är "lättare mottaglig" därbak ;)

PS mycket glid bara!

• Anonym (?)

Jag undrar också. Kan ens partner föra den in och ut? Eller sitter den där den sitter, så att säga?

• nerys77

Anonym(?): Man kan göra precis som man vill. Personligen föredrar jag att den sitter där den sitter, eftersom den är bredare strax under mitten, och sen blir smal. Ska man föra den in och ut är det bättre att använda en vanlig dildo, det glider bättre då.

• Anonym (Få ggr)

Dom få gångerna jag använder analplugg så brukar jag vara låta den sitta och göra lite som knipövningar och sen känns det skönt när man har sex samtigt och det känns tajt och skönare när mannens kuk glider in och han når min gpunkt 

• biswede
    Anonym (Få ggr) skrev 2022-07-24 13:26:13 följande:

Dom få gångerna jag använder analplugg så brukar jag vara låta den sitta och göra lite som knipövningar och sen känns det skönt när man har sex samtigt och det känns tajt och skönare när mannens kuk glider in och han når min gpunkt 

Köpt en plugg till min fru i julas och använt dem många gånger sedan dess. 

Min fru tyckte först det var lite obekvämt, men vande sig snabbt. Det har lyft vårt sex då det gett min fru djupare njutning och för mig en tränger hål vilket gett oss båda orgasmer som vi hade som nyförälskade och innan barn. 

Plus är ju också när man har doggy sex, är pluggen som ser ut som en diamant jätte fin att titta på när man älskar.  
  • Gaskarl

En buttplug har det "platta" som ett stopp, så den inte åker för långt in helt enkelt. Prova vad du tycker skönt, in och ut eller bara låta den sitta medan du har en skön stund, kanske med en dildo.
    Finns också analstavar, även dom med ett platt stopp längst ner, om du vill ha analsex med dig själv, då kan det också vara bra med pluggen först, att vänja rumpan med.

• Anonym (Nyfiken)

Köpte hem två olika pluggar och presenterade för frun, fick äran och pröva efter analt trängt in i frun, och det uppskattades, men hon va mest orolig att den skulle åka in när vi prövade med en dildo också i vaginan. Nu lär de dröja en stund innan vi prövar igen, eller vad är tipsen...? 

Hon frågade om hon fick pröva plug på mig och klart jag vill pröva men som många andra lite orolig för om jag kan slappna av så det räcker? Tips på vad man ska tänka på? Mer än mycket glidmedel såklart! 

Kan man ha sex med en i sig som kille eller blir man stel? 

Är Som sagt nyfiken! 

• Anonym (Minus)

Ska man stoppa in nåt i analen så är det bra om det finns ett stopp. Annars kan prylen hamna långt in och är ganska knepig att pillra ut. Funkar inte att pressa som man gör på toa av någon anledning.

• Anonym (Man 53 år)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-07-03 17:04:31 följande:

Köpte hem två olika pluggar och presenterade för frun, fick äran och pröva efter analt trängt in i frun, och det uppskattades, men hon va mest orolig att den skulle åka in när vi prövade med en dildo också i vaginan. Nu lär de dröja en stund innan vi prövar igen, eller vad är tipsen...? 

Hon frågade om hon fick pröva plug på mig och klart jag vill pröva men som många andra lite orolig för om jag kan slappna av så det räcker? Tips på vad man ska tänka på? Mer än mycket glidmedel såklart! 

Är Som sagt nyfiken! 

Du kan utan problem ha sex (antar att du funderar kring sex i formen av att du penetrerar en partner).
    Inga problem alls.
    Jag har med fördel använt butplug på mig själv vid samlag med min fru. Jag tycker det förhöjer upplevelsen lite grand, känns lite intensivare för mig. 

Bara att testa!
  • Anonym (Man 53 år)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-07-03 17:04:31 följande:

Är Som sagt nyfiken! 

Du kan utan problem ha sex (antar att du funderar kring sex i formen av att du penetrerar en partner).
    Inga problem alls.
    Jag har med fördel använt butplug på mig själv vid samlag med min fru. Jag tycker det förhöjer upplevelsen lite grand, känns lite intensivare för mig. 

Bara att testa!
  • Anonym (Man 53 år)
    Anonym (undrar) skrev 2007-03-27 21:32:55 följande:
    Hur använder man analplugg?

Jag vill testa en analplugg men är lite fundersam.

Hur använder man den?

Den är ju smalare vid roten och sen platt liksom, som om man trycker in den och sen låter man den sitta där... eller? Har man den i rumpan medan man kör vaginalt samlag? Eller juckar man med den? Hur gör ni?

Jag är tjej alltså om det nu har någon betydelse.
    Rekommendera också gärna nån modell som är bra!

Hej!

Kul att du vill testa.
    Jag är man och har positiva erfarenheter men din fråga är befogad. 

Jag brukar föra in den på plats och sedan låta den sitta ett tag. Därefter brukar jag röra lite på den , ta in ut emellan åt och sedan byta till en större efter ett tag (efter kanske en halvtimme eller så)

Jag använder den samtidigt som jag har samlag och ibland vid onani. Ingen himlastormande upplevelse men visst förhöjer den intensiteten för mig vid samlag. 

I början testade varianter i gummi men trivdes inte alls med dem. För liten midja och satt obekvämt samt tenderade glida ut. Metallplugg - mycket bättre. Mer tyngd och sitter bättre ( men stoppet kan skava lite möjligen. Fast det känns lite häftigt också, att bli påmind om den att den är den. Och så känns den ju genom sin tyngd också)

OBS!  En obehaglig upplevelse har jag varit med om. Jag började som vanligt att föra in den minsta pluggen (metallplugg med mycket tydligt stopp och smal midja, se bilden ). 
    Hade den i ett tag. Allt kändes bra. Man blir lite vidgad efter ett tag.
    Efter ett ytterligare tag förde jag den in och ut. Rörde mig en hel del, satt på huk och krystade en del. Plötsligt känner jag att den kröp in, ja den platta delen, stoppet, åkte in!! Lite lätt panik spred sig, tänk om jag inte får ut den, den sätter sig på tvären osv.... Väldigt obehaglig situation... Jag satt mig ånyo på huk och krystade - rädd att det skulle göra ont. - och den kom ut enkelt, gjorde inte alls ont eller så....

Min slutsats: Man kanske inte ska välja de med allra minsta storleken (och absolut inte heller jättestora som ovan)

Låt dig inte bli avskräckt av min händelse men jag väljer numera den minsta pluggen först och rör mig inte allt för mycket gymnastiskt, sen byter jag till en lite större efter ett tag, med mer tyngd och fram för allt med lite större stopp!!

Lycka till!
  • Anonym (Nyfiken)

Tackar! Jo men det är en sådan plug i metall med stop och ett hjärta längst ner, så den ska ju stanna kvar. Men hennes känsla kan jag ju inte förringa, får pröva och ta henne bakifrån med den inne snart hoppas jag! Så man kanske kan få se den också 

Tackar för info om att det går att ha sex med den i sig som kille också när jag precis som du säger, har sex med frun.

• Anonym (Anallover)

Har köpt tre st analpluggar till min sambo med olika storlekar men hon gillar mest den minsta. Alla är i metall. Blir väldigt kåt av att se en plug i hennes anal. Använder den mest till att töja henne innan analsex. Vi båda tycker det är upphetsande. 

Svar på tråden Hur använder man analplugg?