Anonym (undrar) skrev 2007-03-27 21:32:55 följande:
Hur använder man analplugg?
Jag vill testa en analplugg men är lite fundersam.
Hur använder man den?
Den är ju smalare vid roten och sen platt liksom, som om man trycker in den och sen låter man den sitta där... eller? Har man den i rumpan medan man kör vaginalt samlag? Eller juckar man med den? Hur gör ni?
Jag är tjej alltså om det nu har någon betydelse.
Rekommendera också gärna nån modell som är bra!
Hej!
Kul att du vill testa.
Jag är man och har positiva erfarenheter men din fråga är befogad.
Jag brukar föra in den på plats och sedan låta den sitta ett tag. Därefter brukar jag röra lite på den , ta in ut emellan åt och sedan byta till en större efter ett tag (efter kanske en halvtimme eller så)
Jag använder den samtidigt som jag har samlag och ibland vid onani. Ingen himlastormande upplevelse men visst förhöjer den intensiteten för mig vid samlag.
I början testade varianter i gummi men trivdes inte alls med dem. För liten midja och satt obekvämt samt tenderade glida ut. Metallplugg - mycket bättre. Mer tyngd och sitter bättre ( men stoppet kan skava lite möjligen. Fast det känns lite häftigt också, att bli påmind om den att den är den. Och så känns den ju genom sin tyngd också)
OBS! En obehaglig upplevelse har jag varit med om. Jag började som vanligt att föra in den minsta pluggen (metallplugg med mycket tydligt stopp och smal midja, se bilden ).
Hade den i ett tag. Allt kändes bra. Man blir lite vidgad efter ett tag.
Efter ett ytterligare tag förde jag den in och ut. Rörde mig en hel del, satt på huk och krystade en del. Plötsligt känner jag att den kröp in, ja den platta delen, stoppet, åkte in!! Lite lätt panik spred sig, tänk om jag inte får ut den, den sätter sig på tvären osv.... Väldigt obehaglig situation... Jag satt mig ånyo på huk och krystade - rädd att det skulle göra ont. - och den kom ut enkelt, gjorde inte alls ont eller så....
Min slutsats: Man kanske inte ska välja de med allra minsta storleken (och absolut inte heller jättestora som ovan)
Låt dig inte bli avskräckt av min händelse men jag väljer numera den minsta pluggen först och rör mig inte allt för mycket gymnastiskt, sen byter jag till en lite större efter ett tag, med mer tyngd och fram för allt med lite större stopp!!
Lycka till!