• jocer84

Ica banken???

Ni som har ica banken.. vill ni kanske svara på lite funderingar...

*Jag och min sambo planerar att gå över, kan man ha ett gemensamt typ service konto som alla gemensamma räkningar dras ifrån på ica banken?

*Kan man ha kvar det "vanliga" Ica kort vi har idag för matinköp och dyl i ica-affär (vi för över samma summa var varje månad för att ha lite koll på hur mkt som går till just mat)
    Ska tillägga att vi båda ansökt om ica bankkort plus.

*Vi ska även föra över våra bolån, kan man betala på topplånet varje månad istället för var 3;e som man gör nu med swedbank?

* Vi har även ett medlemslån i LO som vi fått beviljat genom Swedbank, kostar det mkt att lösa det lånet på Swedbank och istället föra över lånet till ett Ica medlemslån eftersom de har bättre ränta även där?

Även andra åsikter om Ica banken mottages tacksamt!

• Svar på tråden Ica banken???
  • mollo

detta borde jag kunna. men hör med personalen i din ica affär. fråga kassörkan. hon kommer nog inte veta. men kassledaren vet iaf hur det ligger till.

• Hobgoblin

*Vi ska även föra över våra bolån, kan man betala på topplånet varje månad istället för var 3;e som man gör nu med swedbank?

Vi betalar topplånet varje månad med Swedbank!
    Det får man ju välja själv hur man vill ha det.

• jocer84

Hobglobin

Jag har haft bolån i 5år på swedbank och vi har alltid fått det förklarat för oss att det inte är nån som kan betala topplånet varje månad utan att det alltis är var 3:e månad för ALLA. Bottenlånet däremot har vi fått bestämma själv a hur vi vill betala.

• Mia83

Vi betalar topplånet varje månad, men bottenlånet endast var tredje månad, har Swedbank.

• Hobgoblin

jocer - konstigt. För det enda som dras för oss varje månad är just topplånet. Sen dras räntorna på bottenlånet var 3:e månad.
    Men vi har lagt upp bottenlånet på två lån, så man kan låsa räntorna på ett och välja att inte göra det på det andra osv....
    Jaja... sak samma.
    Vårt toppenlån dras varje månad, det va dit jag skulle komma igen.

• abnocto

Vi har ett gemensamt konto vi betalar räkningar från. Fast det finns hos karln så jag ser det inte men det heter bådas våra namn

Vi har kvar varsitt vanligt konto med ica bankkort plus. Vi har varsitt för då får vi alltid två erbjudanden
    SEdan för vi över till det gemensamma varje månad.

Resten vet jag inte

Svar på tråden Ica banken???