• scrapparlotta

gungställning och studsmatta (stor), var??

Vart kan man hitta en gungställning och en studsmatta (sån stor som är ute)? Vilka affärer har detta? Och vet nån vad en studsmatta kostar nu?

• Svar på tråden gungställning och studsmatta (stor), var??
  • Emla82

Toys R Us har bra studsmattor i storlekarna 3,66 samt 4,26 (de två största). Förra året kostade de runt 1200-1800 kr... Sedan finns det skyddsnät till om man känner att man vill ha det. De kostar då nästan lika mycket som mattan, och därför ser man sällan sådana nät... Folk backar liksom ur när de hör kostnaden...

De kommer säkert att köra en vår-drive snart där de har extrapris på dessa mattor. De hade de förra våren och sommaren i alla fall. Rådet är då att vara snabb och ringa och boka en (om du har ett Toys i närheten). De flesta som köpte studsmattorna förra sommaren hade släp på bilen, och det är väl att rekommendera... :)

För övrigt tror jag att Rusta har studsmattor, men dessa är inte lika bra som Toys. Skulle det bli fel på en liten del på mattorna från Toys ör det lätt att få tag på nya delar då de har ett enormt lager av dessa...

Lycka till!

• scrapparlotta

Emla82:
    Ok, tack för svaret. Jisses, kostar nätet nästan lika mycket som mattan. Då kanske vi får vänta lite med mattan ändå. Våran tös är ju inte så gammal, så det känns väldigt viktigt med ett nät runt. Men då blir det dyrt . Men jag ska hålla utkik efter några driver och se vad det kommer att kosta.
    Tack

• scrapparlotta

Emla82:

Japp, jag kollade deras hemsida nu. Kostade mellan 1600 - 1900 kr och nätet runt kostade 900 kr. Inte klokt! Hon får nöja sig med en gungställning.

• Emla82

Kikkan: Ja...det är dyrt om man ska ha hela paketet....tyvärr...

Jobbade på Toys R Us fram tills i höstas, och det vi sa till kunderna var att de absolut var nödvändigt med nät (för att sälja mer...såklart...). Det jag dock kan tycka, är att nätet är mer viktigt om barnet/barnen är lite större. När de är små så får de inte upp den där kraftiga studsningen som de större får... Dessutom kommer de större snart på att man kan göra en massa volter mm, och då kan nät vara bra... Har man en liten knodd och väljer den största mattan så tror jag nog att man kan vara lugn. Hur som helst så lämnar man ju inte det lilla barnet utan uppsikt ändå...

Vill er dotter absolut ha en studsmatta kan ni ju köpa den i år, och nätet nästa år...eller så får hon nöja sig med gungan....det är lika kul det! :)

Lycka till!

• Marve

Gungställning vet jag att det finns på K-rauta för typ 895kr tror jag.

Svar på tråden gungställning och studsmatta (stor), var??