pizzafyllning
Vill ha era bästa och godaste tips på pizzafyllning. Här blir det bara samma jämt och jag känner för lite variation näst gång. Champinjoner och oliver gillas inte, men annars är det fritt fram med det mesta.
Vill ha era bästa och godaste tips på pizzafyllning. Här blir det bara samma jämt och jag känner för lite variation näst gång. Champinjoner och oliver gillas inte, men annars är det fritt fram med det mesta.
Jag brukar göra med tomatupure med massa vitlök, ost, zucchini, fetaost och spetspaprika. Men till sambon får jag alltid göra kebab eller strimlad burkskinka.
pesto, lufttorkad skinka, mozzarella, körsbärstomater... den e såååååååååå god!
eller;
kyckling stekt i tandoorikrydda, parika, röd löd och ost frstås, serveras med lite creme fraiche vid sidan om - oxå skitgod!
* stekt köttfärs (gärna med tacokrydda i)
* brieost
* svarta oliver
* rödlök
men går ju att skippa oliverna
det skulle ju vara lök.... börjar bli lite trött....
mickis- den lät god! skall jag prova!
Rökt lax, rödlök och lite färsk strimlad ingefära
oxfile bearnes sås å massa fefferoni m8ums + kalla skivor barnan
Den är suveränt god, jag lovar....o ännu godare med hemmagjord cole slaw till
5 dl riven vitkål
1 morot
1 liten rödlök
1 dl lättcremefraiche
0,5 dl majonnäs
1 tsk senap
salt
svartpeppar
jag ska göra pizza i kväll....det ska bli tomat sås, mozzarella ost, pepperoni (en slags salami),grön paprika, och italiensk korv i bitar, och så mer mozzarella ost på alltihop. Mmmmmm!!! (dräggel)
I bland gör vi oxå Hawaiian pizza, skinka och ananas på. Den e himla god.
Wow vad mycket goda tips. Hur ska jag nu kunna bestämma mig? Tur att jag har fram till helgen på mig att fundera iaf.
Har ni fler tips är dom välkomna också.
Tonfisk o banan! Skitgott o okomplicerat!
* tonfisk och lök
* parmaskinka, pesto och mozarella
* marinerade vitlöksklyftor, kronärtskocka, soltorkade tomater och salami
* strimlad rökt skinka, ananas, purjolök, skivade färska tomater
pepperoni, färska tomater, vitlök, svamp,
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
Min man blir alltid lika avundsjuk på min pizza för den ser så mkt godare ut än hans
Hmm...blir riktigt svårt att bestämma sig. Ska inhandla och göra pizzan imorgon och det blir nog iaf pepperoni/salami och fetaost på. Sedan något mer, får se vad det blir.
Men tack för alla superbra tips! Det blir mycket variation på pizza framöver.
Carro du kan väl betygsätta dom?