• Vågen

Hur snabbt försvinner den "stora" magen efter förlossningen?

Hej!
    Jag undrar bara hur snabbt bebismagen försvinner efter en förlossning? Jag fattar ju att hullet stannar kvar ett tag efteråt men just själva bebiskulan om ni fattar. Är det omedlebart eller tar även det ett tag?

• Svar på tråden Hur snabbt försvinner den "stora" magen efter förlossningen?
  • Kimmi70

Har inte fött barn själv, men en bekant som fick barn såg i alla fall gravid ut en vecka efter förlossningen.
    Först såg jag henne och tänkte har hon inte fått än? Men så såg jag att hon hade vagnen med sig och tackade min lyckliga stjärna för att jag lyckats hålla truten stängd! *fnissar*
    Kanske inte hade varit så muntert å höra den frågan en vecka EFTERÅT! :)

• Elut

Alltid individuellt, plus att det beror på hur mycket du gick upp under graviditeten. Har man gått upp tex 30 kg tar det givetvis längre tid att få tillbaka en platt mage.
    Jag gick ner snabbt efter förlossningen och upplevde att min "mage" försvann direkt, några veckor var jag lite "degigare" men magen drog ihop sig snabbt. Jag såg andra på BB som hade jättestor mage och det tog ett tag innan jag förstod att de inte var gravida utan också hade fött.........

• Kattiz

Tyckte inte att jag såg gravid ut länge efter utan den var mer degig och sladdrig efteråt, har nog aldrig känt en så mjuk magge.
    Riktigt ok tyckte jag det såg ut 7-8mån efter förlossningen. Men det är ju förståss väldigt individuellt.

Samma som Elut så såg jag massor på BB som jag fick fundera 2-3ggr om de verkligen hade fött barn eller inte..

• pl77

Magen försvann efter bara nån dag båda mina graviditeter, men deget stannar en längre tid tyvärr....

Sen finns det som sagt dom som man inte vet om dom är med barn eller har fött barn precis.

• annica83

Min mage försvann nästan direkt. Lite dallrig i början, men efter 4månader hade jag gått ner de där 30kg som jag lagt på mig =) har "bara" lagt på mig 20 extra den här ggn... hehe

Tyckte magen sjunk ihop direkt efter förlossningen, men det är väl olika för alla....

lycka till!!!

• flowermoon

Efter 6 veckor då jag fick kejsarsnitt hade jag gått ner 19 kg av 25. Den stora kulan försvann efter ett par dagar. Man blöder ganska mycket de första dagarna och både barn och moderkaka är ju borta så man går igen rejält. Däremot var själva midjan bredare ett bra tag. Hade svårt att få på mig taighta jeans i ett par månader. Att helt gå tillbaka kan faktiskt ta upp emot ett år.

• Ankissen

Min mor kom i sina vanliga byxor i storlek 34 direkt när hon kom hem från bb i båda sina graviditeter... Verkar inte vanligt dock!

• Trinity

Den stora magen försvann på en gång för mig men den var degig i cirka en vecka. Nu två veckor senare så är det bara lite daller kvar, men jag kommer i alla mina vanliga byxor utom mina tighta jeans.

• vanja77

Olika på vissa så är den bara puts väck... man funderar lätt på var dom gömt den medan andra får dras med den upp till ett år efter... beror kanske på hur elastisk huden är??

• sarah

Är det nån skillnad ifall man fött vanligt eller med snitt?

Svar på tråden Hur snabbt försvinner den "stora" magen efter förlossningen?