• Iluna

tips på bra billiga symaskiner

jag är ute efter en ny symaskin, vet inte vilka som e bra å prisvärda..
    någon som vet vart man kan få tag i en billig men endå okej maskin..ska användas till enklare syarbeten, som gardiner kuddar och lite sånt vanligt hemma fix..

• Svar på tråden tips på bra billiga symaskiner
  • Chaton

Jag köpte en Brother-symaskin på MediaMarkt - om du bor i närheten av någon sådan. Annars har ju JYSK lite erbjudanden titt som tätt om några Husqvarna-maskiner.

Lycka till!

• Smultron ett

Ikea har ju en...
    nån som vet hur den är?

• Smultron ett

Ts jag hänger på och undar samma som du

• Nazeeya

Varning för IKEAS symaskin! Jag syr snyggare för hand än den där skiten som står i min garderob!

• Smultron ett

såg att NETTO har en symaskin åxå

• Alvira

Jag har också hört att Ikeas är dåliga. Varför inte satsa på en begagnad, nyservad husqvarna tex från en symaskinsaffär? De brukar vara jättebra. Tror det är bättre med begagnade kvalitetsmaskiner än nya plastiga billiga maskiner.

• Angelica77

Var på Coop med min svärmor och hon fick syn på en Hugin symaskin som var kampanj på. 995:-... Så den fick följa med hem till oss. Hon tyckte att jag skulle ha en egen så jag kan sy upp mina för långa gardiner

• Iluna

hmm den symaskin ja hitar på coops kampanj grej kostar 795kr.....kanske inte e samma då..

• Miss Lau

Jag har en lågprismaskin som kostade ca 1500 kr. Tror att det står Yamata eller nåt liknande på. Det är en skitmaskin som det knappt går att sy en vettig raksöm med ens.

Nästa gång ska jag köpa en beg. kvalitetsmaskin istället. Många syaffärer säljer beg. servade märkesmaskiner.

• Kålrot

Jag fick en begagnad Huskvarna för ett par år se´n i present. (Köpt och servad i butik).
    Gammal är den men den fungerar alltid!! Helt perfekt.

• Alcarinque

Jag har en Huskystar som jag köpte i en syaffär för 2000:- och den är jättebra!
    Märket hör till Husqvarna och det är alltså inga pix att få reservdelar eller laga om det skulle behövas.
    Är nog bra att ha en som inte är hur billig som helst... Kan bli kneptigt att sy i lite tjockare tyg och sånt då.

Svar på tråden tips på bra billiga symaskiner