• Kanelflicka

Tacka nej till bröllopsinbjudan

Nu har jag blivit bjuden på ett bröllop av en person som jag tycker illa om och har verkligen ingen lust att uppvakta henne. Vi fick inbjudan till hennes bröllop en månad innan själva bröllopet som ska vara i ett annat land än Sverige.

Egentligen skulle jag vilja skriva "dra åt..." till henne (hon beter sig sig riktigt illa men förstår inte att hon sårar folk)men så lågt vill jag inte sjunka.

Hur tackar jag "nej" på ett artigt sätt? Ska man ange något skäl till att man inte kan närvara?

• Svar på tråden Tacka nej till bröllopsinbjudan
  • Fru Engman

När är bröllopet?

♥Hanna&Lillis♥
  • Buggis

Du behöver inte uppge något skäl, det är bara att säga att ni tyvärr inte har möjlighet att komma.

• Sarge

"Tack för inbjudan till Ert bröllop men tyvärr kan vi inte närvara på Er dag."

Något skäl behöver inte anges

• kanelen

Maila, ring eller säg bara att du inte har lust att uppvakta henne då hon inte beter sig som folk. Var ärlig. Vad ska du med henne i ditt liv att göra? Vad tillför hon dig? Nej, var rak på sak.

• sofialisa

säg bara att ni har fått förhinder, ni behöver ju inte redovisa varför ni inte vill komma, det tycker jag är "artigast"

• Fru Engman
    Sarge skrev 2007-03-28 09:44:33 följande:
    "Tack för inbjudan till Ert bröllop men tyvärr kan vi inte närvara på Er dag."Något skäl behöver inte anges
    Det där var riktigt bra! Så skulle jag nog med skrivit!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • sofialisa

eller om du vill såra på ett "snällt" sätt så kan du väl säga till henne att du inte har tid att gå på bröllopet

• Kanelflicka

Bröllopet är i slutet av april

Ok, så jag bara skriver att vi inte har någon möjlighet att delta..

• Fru Engman
    Kanelflicka skrev 2007-03-28 09:45:30 följande:
    Bröllopet är i slutet av aprilOk, så jag bara skriver att vi inte har någon möjlighet att delta..
    Ja det tycker jag!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Clobberella

"Tack för inbjudan, tyvärr är vi redan uppbokade på annat håll den dagen"
    Man behöver inte ange ett skäl för att man tackar nej.

• Buggis

Clobberella
    Du behöver inte ens säga att ni är uppbokade på annat. Inga som helst skäl behöver anges.

Är hon så "ofin" och frågar varför kan du ju alltid drämma till med att du inte har lust! Det behöver inte vara så komplicerat

• LeWi

Om jag vore du skulle jag skriva ett kort och skicka - kanske något sånthär...

Tack så mycket för den vackra inbjudan till ert bröllop.
    Tyvärr är vi förhindrade från att komma och dela er glädje på bröllopsdagen.
    Önskar er all lycka
    Mvh
    XXX

Sen skulle jag skickat ett telegram eller dylikt till själva bröllopsdagen.
    Även om och ibland framförallt när personer beter sig riktigt illa (ev med vilja att såra) så r dne bästa medicinen att vara hypersnäll och trevlig tillbaka. Så får de inget vatten på sin kvarn liksom...

• Kanelflicka

Nej, jag har ingen lust att såra henne eller göra henne upprörd. Det känns ganska hemskt att säga men jag känner noll för henne, hon betyder ingenting...Jag har gråtit över saker som hon sade för mig.

Kanelen skriver att jag borde vara ärlig. Men ärligt talat känner jag inte för det. Hon vill ha en förklaring till varför det har blivit så kallt mellan oss två men jag känner ingen behov av att rota i det längre. Jag vill inte lösa konflikten eftersom jag är total ointresserad av att ha någon relation med henne efter hennes utspel och direkta förolämpningar

• Kanelflicka

Tack för hjälpen alla! Nu ska jag skriva "Tack för inbjudan men vi kan inte närvara" och inte ange någon anledning...

Svar på tråden Tacka nej till bröllopsinbjudan