• hidden angel

tips på enkel påskutklädnad??

Imorgon har de påskfest på min dotters dagis. De får klä ut sig om de vill. Tycker det skulle vara lite kul att göra en påskgumma av henne men vet inte riktigt hur jag ska göra?? vill inte kosta på oss en massa onödiga saker.. Hur klär man egentligen ut en påskgumma?? Eller andra bra förslag??!

• Svar på tråden tips på enkel påskutklädnad??
  • Nattviolen

Sjalett, kjol förkläde och röda kinder med svarta prickar. Kanske en hemmagjord kvast av en pinne med fastbundet björkris.
    Jag sydde en rutig kjol till min tjej (som visserligen bara var 6 månader förra påsken) men enkelt av en tygstycke och lite resårband. FÖrklädet var en gammal väggbonad och ett band. Sjalett fanns redan. Hon fick ha "lillsopen" som kvast.

• Vilhelmina

Sjal/sjalett/Snusnäsduk på huvudet.

Röda kinder och kajal fräknar.

Någon av dina kortare klänningar/kjolar helst avlagda som du inte är rädd om (eller hennes egen över långbyxor, hon ser rätt ung=liten ut) Förkläde. Sjal.

• hidden angel

men jag har ingen symaskin, o så om jag hade så kan jag inte sy.. Har liksom inte sånna grejor hemma.. hmm

• hidden angel

ja, jag får fundera ut bra grejor under dan här.. se om man kan ragga ihop grejor från släktingar

Svar på tråden tips på enkel påskutklädnad??