• Lizard19

Vad för BH till en storbystad/halterneck

Jo jag frågade er för ett tag sen vad man skulle ha för klänning om man ville få fram sina former lite.. =)

Beställde en underbar svart halterneck klänning i bomull...

Men nu undra jag vad man ska ha för BH till en sån klänning ?? Den är lågt skuren bak på ryggen och fram går den djupt ner...

Grejen är den att jag har en stor byst oxå.. DD kupa.. Svårare att hitta en BH då :(

Tacksam för alla svar

• Svar på tråden Vad för BH till en storbystad/halterneck
  • Poena

Hmm.. knepigt i och med att du har så stor kupa men det brukar finnas speciella halterneck-BHar som du knäpper bakom nacken och själva bandet under brösten går långre ner bak än vanligt. Alt. en utan axelband, men den kanske har svårt att hålla sig uppe med så stora

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Indianica

Oj, jag tyckte inte alls om halterneck då jag hade D-kupa, tyckte det såg väldigt porrigt ut och brösten hade svårt att få plats...Min uppfattning är att har man stora bröst framhäver de sig själva oavsett plagg. Men smaken är som baken...Jag har ganska stora bröst och använder en bra behå, en sk. t-shirtbehå av större modell och det ger väldigt fin fast form till brösten, annars kan ju större bröst vara lite hängiga.

• Lizard19
    Indianica skrev 2007-03-28 19:09:18 följande:
    Oj, jag tyckte inte alls om halterneck då jag hade D-kupa, tyckte det såg väldigt porrigt ut och brösten hade svårt att få plats...Min uppfattning är att har man stora bröst framhäver de sig själva oavsett plagg. Men smaken är som baken...Jag har ganska stora bröst och använder en bra behå, en sk. t-shirtbehå av större modell och det ger väldigt fin fast form till brösten, annars kan ju större bröst vara lite hängiga.
    haha varför tror du jag vill ha en halterneck... =)

Om det är nått jag framhäver är de min byst... Är grymt stolt över den =)

Som tur e har man stora å fasta :P
  • liin

Mitt tips är en balkonett-bh med avtagbara axelband, som du kan sätta som halterneck om du vill.

• Lizard19
    liin skrev 2007-03-28 20:58:15 följande:
    Mitt tips är en balkonett-bh med avtagbara axelband, som du kan sätta som halterneck om du vill.
    Ja smart jag har ju en sån hemma... Hmmm eller vänta nej den har armband som sitter fast men får köpa en =)

Tusen tack =)
  • Indianica

Ja, man kan vara stolt över mkt

Men jag körde också med sådan balconette man gör om till halterneck. Hade iaf svårt få brösten att rymmas i det relativt lilla tyg som brukar vara på halterneck. Men dte beror ju på hur mkt bröst man tycker är okej väller över kanterna på toppen/klänningen. Men det är klart du ska ha det om du gillar det, det finns behåar man knäpper om till halterneck. Se bara till att ryggen på behån inte sticker upp öveanför ryggslutet på halternecken, det är iaf jag "allergisk" mot (även på linnen *ryyys*)

• emmies

en halterneck bh!?

better late than never....
Svar på tråden Vad för BH till en storbystad/halterneck