• Lotta80

Bra dagis på Södermalm??!!

Behöver hjälp omgående!
    Ska skriva in min dotter på dagis (tänkt att hon ska börja efter sommaren), men jag har INGEN som helst aning om vilket dagis jag ska söka... Det är mitt första barn, och jag har inga kompisar med barn som bor här på Södermalm.
    Så nu hoppas jag på hjälp från er här på FL :)
    Har ni tips på bra dagis på Södermalm (Skanstull), eller vill ni "varna" för något dagis?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bra dagis på Södermalm??!!
  • mamsen76

Inte riktigt Skanstull men Samariten på Ringvägen är bara SÅ bra!!! Vi bytte dit för ett par månader sedan eftersom vårt gamla dagis inte var så bra och vi är helt paffa vilken skillnad det kan vara på olika förskolor.

Lycka till

På sophögen låg en giraff......
  • AstraTrillian

Hemskt nog vill jag varna för det dagiset vi hade. Det låg iof inte vid skanstull utan vid mariatorget och heter Mullvaden. Inte bra.

• mamsen76
    Knorpan:Vi gick oxå på Mullvaden!
    På sophögen låg en giraff......
  • Lotta80

Tack för era svar! Vill ha mer tips (och varningar) ! :)

• Söderböna

Vi är väldigt nöjda med Timmermansgården (hörnet Timmermansgatan, Fatbursgatan). Det är helt suveränt, underbar personal och bra gård.

• Rapunzella

Undrar också över bra förskolor på Söder? Även gärna nära Mariatorget...?!

• Rapunzella

Ingen som har barn på dagis på Söder?

• Apis

Min son går på Kastanjen precis brevid parken Bergsgruvan, men tyvärr så är det fullt. Min dotter har inte fått plats där....annars är det kanon bra. Inte till nån större hjälp men. Pärlan som ligger på Fatbursgatan ska vra bra, hoppas min dotter får en plats där. En kompis har sin dotter på Björngården det är privat, alltså Pysslingen förskolor ska vara bra enligt henne, det ligger mellan Mariatorget och Södra Station. Ett som jag fick dåliga vibbar på är Ask & Embla (en gul villa nära Rosenlunds sjukhus), när jag var där och hälsade på men känner ingen som går där bara en känsla. En som tipsade mig om ett kooperativ är Moroten på Högbergsgatan 71 ska visst vara jätte bra enligt henne.
    Lycka till , kram

Svar på tråden Bra dagis på Södermalm??!!