• Mia m Rasmus

Använde/använder du amningskudde?

Ångrar idag att jag inte köpte en amningskudde igår på gekås, men har man egentligen så stor användning för en sådan?

• Svar på tråden Använde/använder du amningskudde?
  • Crazy Baby

Hade aldrig klarat att sitta och amma utan amningskudden, blir inte samma sak att pallra upp med vanliga kuddar! Blir bättre stöd med amningskuddens "ärtor".

• Ragnar

Hade (och har forfarande) mycket användning av amningskudden. Jag hade tex. inte fått till det att kunna amma och sitta vid bordet och äta på samma gång utan amningskudden.
    Jag har två och en har jag sytt själv och den är minst lika bra, om inte bättre, än den köpta.

• Mamma Till Leon

Nej, jag köpte en amningskudde och det ångrar jag!

Min fina lilla Leon
  • Silverflarn

Nej, jag fick en amningskudde men tyckte att den var värdelös.

• jesjan

Ja, fast inte till amning... Jag sydde en när jag var gravid, sen visade det sig att min son inte kunde amma. När han skulle lära sig att sitta använde jag den massor!

Mamma till Anton 1,5 år samt en liten kille i magen
  • Lillstrumpa

Fick en via en bokklubb och den var kass. vet inte om det var just den som var dålig eller om amningskuddar är sådana. Men denna var så hårt stoppad att det aldrig kunde bli bekvämt. Använder inte vanliga kuddar heller. Jag håller honom i famnen bara.

• gravid74

Jag sydde en amningskudde och den har jag haft stor nytta av tex när man sitter här på FL Det hade blivit för tungt att hålla honom om man inte hade haft den.

• Humörmamman

Tyckte den var kanon. Jag kunde sitta med och äta middag samtidigt som jag ammade - perfekt. Underlättade verkligen livet och skonade axlar.

• Bernermorsan

Jag har andvänt amningskudden massor. Skulle inte klarat mig utan den. Innan jag köpte den fick jag ont i axlarna, spännde mig. När jag andvände den hade man ju möjligheten att ha händerna fria. Sen var den kanon när de skulle lära sig sitta. Å nu andvänder jag den själv som sovkudde, jätte skönt, passar mig perfekt. Min mamma har sytt flera stycken till mina kompisar. Alla har varit nöjda.En önskade sig ha haft den även till detförsta barnet också

• MissKate

Jag lånade en amningskudde av en väninna och använde den bara innan barnet kom. den var perfekt att lägga benet på för att kunna sova bekvämt.

Svar på tråden Använde/använder du amningskudde?