Du måste logga in för att svara i en tråd.

• vår tur nu

Profylax i Linköping

Hej!

Är nyfiken på om någon har testat att gå profylax-kurs i Linköping hos profylaxgruppen? www.profylaxgruppen.com/docs/Kurser/index.php

Eller har ni testat att gå kurs hos någon annan? Vad tyckte ni, är det värt pengarna?!

• Svar på tråden Profylax i Linköping
  • The Fairy

Har själv bokat in profylaxgruppens kurs, fast i Göteborg. Har bara hört lovord från de som redan varit där + att min bm rekommenderade det verkligen! De jag har pratat med säger att de tycket att det var värt pengarna!

• The Fairy

Utropstecknet var inte meningen, skulle ju vara tummen upp!

• UllaBella

Vi ska gå på kurs i april, men inte i Linköping. Jag sökte på "profylaxkurs" här i forumet, och det verkar som att de allra flesta är väldigt nöjda!

Jag var också lite skeptisk till om det skulle vara värt pengarna, speciellt som jag bor i en "stad under uppbyggnad" och då gäller prisstegen, så vår kurs kostar nästan 2000:- Men det kostar vi på oss! Kan det öka möjligheten till att förlossningen blir en positiv upplevelse, så....
    Dessutom känns det bra att den blivande pappan också mer får en "roll" under förlossningen, förutom att vara ett stöd.

• sommarmor

vi ska gå på en födslokurs i Linköping i maj, är väl inte ren profylax men ska innehålla andning, avslappning och massage. Jag frågade min barnmorska om hon tyckte det var en bra ide, efter att jag sätt annonsen, hon rekommenderade kursen. Det är en privatklinik som håller den, Freja barnmorskemottagning.

• drS

Vi har anmält oss till Profylaxgruppens kurs i Linköping i maj. Har bara läst positiva saker, vi ser verkligen fram emot den!

Fråga: Någon annan som anmält sig? Har ni fått någon bekräftelse?

• Cian 36

Hej!
    Vi gick profylaxgruppens kurs i Linköping i mars. Den var jättebra.

• vår tur nu

Så bra att ni har goda erfarenheter! Vi har bestämt oss för att det kan vara värt pengarna, förhoppningsvis blir man lite mindre nervös efter kursen! Det blir nog i linköping i april så att man hinner öva lite innan förlossningen också!

Cian 36, var ni många som gick på kursen i mars?

• Cian 36

Vi var sju par i vår grupp. Det är definitivt värt pengarna tycker jag. Blev mycket lugnare efter att varit ganska rädd innan.

• Maj 07

Hej!
    Jag gick kursen i Kalmar men jag tror att det är samma tjej som håller i Linköping (Anna Davidsson). Verkligen bra och något jag rekommenderar. Har inte fött barnet än men känner mig trygg inför det som kommer, min man gillade den verkligen också. Bra ledare.

Stor skillnad mot MVC:s föräldrarkurs där det i och för sig var trevligt att sitta och snacka lite allmänt men där jag saknade de konkreta både gällande information och övningar som vi gjorde på profylaxkuresn. Lycka till!

Svar på tråden Profylax i Linköping