Belgisk jätte kanin....
nägon som har en sån?
köpte en i förrgår...en hona..tänkte jag skulle ta ungar på henne sen...är dom svåra att bli av me?
hur mycket väger en fullvuxen hona?
nägon som har en sån?
köpte en i förrgår...en hona..tänkte jag skulle ta ungar på henne sen...är dom svåra att bli av me?
hur mycket väger en fullvuxen hona?
Är det en renrasig med stamtavla? Är du med i skaf? Är nog svårt att sälja ungarna om det inte är renrasiga med stamtavla som funkar att ställa ut. Jag hoppas du har en stor bur så hon får gott om utrymme!
klart jag har en stor bur åt henne! vet att hon blir stor!!!!
hon e renrasig men ingen stammtavla!!
ok. men om man ska ta ungar efter en sån kanin och lyckas sälja dom så är det fördel om dom har stamtavla och är utställda. Inte många (förutom uppfödare) som köper sånna stora kaniner. Tyvärr. Dessutom brukar dom kunna få riktigt många ungar.
Just det. Vikten. En Belgisk Jätte ska helst väga över 7 kg som vuxen.
Borde vara samma sak här som för andra djur, sålänge stamtavla inte finns är den inte renrasig..
Splach: men den kan ju vara renrasig ändå, men att tex fel teckning gör att man inte får skriva ut stamtavla, eller att uppfödaren inte är med i skaf, då får man inte heller skriva ut stamtavla... MEN, jag förstår hur du menar, och man har ju inget bevis för att den verkligen är renrasig.
Splach: precis! det skrev jag ju tidigare också. De flesta som köper Belgisk Jätte är sånna som har dom till avel och utställning, och är då bara intresserade av djur med stamtavla.
men jag kanske inte är en "vanlig svensson" som köper mej en liten dvärjkanin för att dom tar lite plats....kanske ville ha någe större..då ska jag itne få ha det då eller?
bara för att hon inte har sammtavla.....
0028: det Splach menade var att du nog kommer få svårt att sälja ungarna, som var din fråga. Eftersom det inte är så många andra som köper sånna stora kaniner, förutom uppfödarna då.
Lite OT men ändp.. har inte läst allt nu, men varför skaffar du en kanin bara för att ta ungar på den? De tycker jag e hemskt illa! De finns så många kaniner som inte ens har ngt hem, så avlar du (folk) fram ännu mer!? Jag tycker de e helt sjukt!
Kaniner är ju ingen leksak, visst, ungarna är ursöta, men de blir oxå vuxna. Tänk innan du gör det.