• Bambi Tinuthiel

HUR döljer man en rörig bokhylla/datahörna/tvbänk?DESPERAT!!!

Hej!

Jag är nöjd med ena hörnet av mitt vardagsrum. d'är står soffan, bordet och vi har fina tavlor. Men...

I ena hörnet av vardagsrummet står en databänk med dator (givetvis) och det blir lätt rörigt där med papper,spel osv. Hur ska man "dölja" detta för att det ska passa in i vardagsrummet bättre?

Dessutom har vi en bokhylla där böcker med hårda pärmar trängs tillsammans med pocketböcker, tidningsmappar,pärmar m.m. Det ser alltid rörigt ut och jag vill bara inte se det! Hur ska vi göra? Något slags "draperi" att dra över?

Och så slutligen vår tevebänk! Det är två vitrinskåp med hyllor under, där teven och dvdn står på en hylla och så har vi en massa filmer på de andra hyllorna. det ser också lätt rörigt ut. Hur ska vi göra? Något slags "draperi" att dra över här med?

Desperat efter hjälp!

• Svar på tråden HUR döljer man en rörig bokhylla/datahörna/tvbänk?DESPERAT!!!
  • etanol

Framför tv-bänken kan man ju kanske ställa en eller två fotpallar...

Beroende på hur stort det är så finns det ju vikväggar som ni kan gömma databordet bakom.

Bokhyllan blir nog snyggast med lite tyg för varje hyllplan, ngt diskret som smälter in i väggen bakom liksom...

• Bambi Tinuthiel

tyvärr finns det inte flats för två fotpallar framför tvbänken. men det där med tyg funderar jag allvarligt på. eftersom det är en sån blnadning av böcker så ser det ju rörigt ut även om det inte är det!

• etanol

Korgar i tv-bänken då? Som ni kan ha alla grejer i. Det ser snyggt ut och är rätt praktiskt.

• Bambi Tinuthiel

Ja, det låter faktiskt som en riktigt bra idé! tack! nu blir det ut att leta korgar då!

• etanol

Leta på några till databordet också, som kanske är likadana så det blir lite enhetligt därhemma!

• miLLus

nästan så du förklara mitt vardagrum Glad

Helt omöjligt att hålla någon ordentlig ordning, räkningar här och där och annat papper som är viktigt men inte så viktigt att de ska arkiveras.
    Personligen börjar jag allvarligt fundera på att köpa hurtsar att ha under arbetsbordet.
    På ikea har de några för bra pris men jag orkar ju aldrig åka dit Räcka ut tungan

Sen kanske man ska satsa på förvarings lådor och lägga papper man inte bör slänga men är fula att ha framme.

• Sinikkaa

Tapetsera vitrindörrarna å satsa på korgar eller papplåder å dokument samlare.. Kan inte leva utan såna blri mer organiserat kaoz om inte annat=)

BF 13/7-07
  • Kotten1977

En lösning som vi har tillämpat hemma i vårat datarum som jag tycker blev jättebra var att på de billyhyllor som är överfulla med diverse saker så fäste vi upp vanliga billiga persienner från IKEA. De vi har satt upp är i silver o då är det enkelt att dra upp persiennen när man vill ha något i bokhyllan och sedan dra ner den igen när man har hämtat det man ska.

• principisessan

snygga lådor och tidskriftsamlare och matchande pärmar gör ju en hel del för att det ska se snyggt ut.
    Satsa på bra och snygg förvarning och kanske ett nytt databord om den inte så snygg

• Bambi Tinuthiel

Millus:
    Vad är hurtsar för något?

Gravida S:
    Tapetsera vitrindörrarna? Dom är ju i glas. Eller hur menar du?

Kotten 1977:
    Det låter intressant, du har ingen bild?

• Kotten1977

Nej tyvärr inte här och nu. Kanske kan fixa senare idag eller ikväll.

• etanol

Hurtsar är lådorna som oftast står under skrivbordet. Hela den "klumpen" kallas för hurts.

Måla vitrindörrarna, glaset alltså...

• LindizJ

rottingkorgar som finns på t.ex. Ikea har jag köpt till vår röriga tv-hylla

• Sinikkaa

Går att sätta bakomdörren så man ser tapeten från framsidan..  eller så sätter du självhäftande plast på framsidan finns ju massa färger eller som frostat kanske är enklare?

BF 13/7-07
  • Bambi Tinuthiel

kom precis på att det finns frostad plast att köpa här på färghandeln som man kan klistra för vitringlaset! har inte tänkt på det innan, tack!

• Sinikkaa

Inte lätt att tänka på allt själv inte=)

BF 13/7-07
Svar på tråden HUR döljer man en rörig bokhylla/datahörna/tvbänk?DESPERAT!!!