• Helle

Utebyxor för krypande barn

Jag funderar på vad jag ska köpa för utebyxor till sonen som är 10 månader och kryper. Jag vill gärna att han ska kunna va ute och krypa och inte bara sitta i vagnen. Vad kan vara lämpligt?
    Jag har sett ett par byxor på Lindex som är utan hängslen och i galon med fleecefoder inuti och ett par andra mer "vanliga" galonisar med hängslen på KappAhl. Blir det för varmt med fleecefodrade? Vi kommer ju bara va ute när det är soligt och fint.

Vad skulle ni köpt? Andra förslag?

• Svar på tråden Utebyxor för krypande barn
  • Vero

Jag har ett par lite tåligare överdragsbyxor från Lingon & blåbär till min skrutta, är det kallt har hon fleeceställ och ullstrumbyxor under.

Sen har jag sett ett par regnbrallor med fötter på i en webbshop nån gång också. Undrar om det var mammabarn.se jag minns inte, men det verkade ju rätt smart, så kan man bara ha tossor under.
    The impossible just takes a little longer
  • Anasha

Galonisar med hängslen och utan foder, sen klär du honom under efter väderlek.

• caffelattis

jag hade tagit dom utan fleece i.. han kan ju ha dom lite längre med tanke på vädret, ta på honom varm under i stället, så gjorde jag..

• Noti

Köp vanliga galonisar med hänglsen, så kan du välja själv vad han ska ha under beroende på hur varmt det är.  Min krypande nyblivna ett-åring kryper runt i ett par lätt fodrade överdragsbyxor och det fungerar också bra men kanske mindre bra om det blir är blött.

• myskatt

Tilde hade en Reima höstoverall i höstas och vi var ute i alla sorts väder.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • FireSanna

tänk på att det blir lätt väldigt varmt i galonisar när det är soligt ute. Dom är ju vindtäta så det svalkar ju inte direkt.

• FireSanna

alltså senare i vår när termometern kryper uppemot 20 grader.

• Suneboll

vanliga galonisar med hängslen är bäst så kan du ha varma el kalla byxor under, är det torrt o varmt så kan ett par rejäla jeans räcka, annars så har HM bra utebyxor med tunnt fleecefoder i o vattenavstötande material på utsidan...men som sagt vanliga galonisar e bäst

• mia1968

galonisar för vått väder eller när det är lite slaskigt på marken, överdragsbyxor när det är torrt, finns jättefina på lindex

Svar på tråden Utebyxor för krypande barn