Läkare som gör friskhetsintyg i Örebro?
Vet ni några bra läkare som gör friskhetsintyg för adoption i Örebro? Gör vårdcentralerna det? De gör ju inte hälsoundersökningar i alla fall.
Vet ni några bra läkare som gör friskhetsintyg för adoption i Örebro? Gör vårdcentralerna det? De gör ju inte hälsoundersökningar i alla fall.
Vårdcentralerna bruka rinte ha tid.
Men ring LÄkargruppen (på hamnplan vid Harrys)
21 79 10 mellan kl 8-12
Annars får du leta i telefonkatalogen o se om du hittar några privata läkare.
Finns ju Österpraktiken.. Nygatan.. 12 87 90 (tror jag det är dit) Dom är ju privata, men har numera Brickebacken som upptagningsområde oxå nu när inga läkare finns här längre.
Ok, tack! Har du varit på någon av ställena?
Valentina:Vissa vårdcentraler utfördar friskhetsintyg!
Som Mirris säger så kan kan man göra det hos Läkargruppen,men de är ganska dyra tor att det ligger på 1600;-/person.
Det finns en privatläkare i Kumla(Hällabrottet) som tar 1500/par och har kvällsöppet:
Praktiken heter: Kumla Medicinska Praktik AB,tel 57 27 30.
Kumla kommun brukar hänvisa blivande adoptivföräldrar till den läkare.
Lycka till
Hej Valentina!
Vi vände oss till Österpraktiken (förra året) på Nygatan de tog emot inom en vecka och de har varit positiva och hjälpsamma. Det kostade en bra slant - har för mig 900 kr/person.
Vårdcentralen var mest frågande när vi ringde och pratade om köer och kanske om några månader... förhoppningsvis har de blivit bättre sen dess. Läkarpraktiken på Hamnplan kunde inte just då men sa att de brukar ta emot i vanliga fall.
Lycka till!
Xantippa
Jag har varit på Österpraktiken när inte VC haft tider häruppe. Dom är KANONbra där. Jättemysigt ställe.
Läkargruppen har jag bara varit på studiebesök hos. Aldrig för vård.
Lycka till!!
Vi var hos privatläkaren i Hällabrottet som Thalis nämner ovan. Vi betalade 900/pers.
Ok, till mig sa läkaren där 900 för båda!! jag frågade särskilt om det. Hoppas dock på halva priset då min man får sitt av arbetsgivaren.