Köra med skor som har klack
Kanske en flummig fråga men skulle ändå vara kul att få svar på..
Hur många har kört bil och haft skor med klack? Alltså sånna som är högre än 2-3 cm..
Själv kör jag med gympadojor på..
Kanske en flummig fråga men skulle ändå vara kul att få svar på..
Hur många har kört bil och haft skor med klack? Alltså sånna som är högre än 2-3 cm..
Själv kör jag med gympadojor på..
jag brukade göra det då jag hade bil. Inga konstigheter med det
Aha... får nästan ta o testa någon gång.. :)
Fungerar det inte får man väl helt enkelt köra barfota.
Jodå det har jag gjort.... ofta med 5-6 cm.. men då har det ofta varit bredare klack.. eftersom jag inte kan gå i stilett =)
Men kört i 10 cm och lite smalare också.. Men föredrar gypadojor eller liknande för bilkörning =)
Klart att det går att köra i skor med klack! En enda gång har jag fått köra barfota och då hade vi varit på ett finare kalas och jag hade stilett-klackar. Då fick det lov att bli bilkörning i strumplästen!
Men det är klart, bekvämast är nog ändå att ha "platta" skor..
Då kanske man slipper släpa med sig två par skor på lördag :)
Fast jag gör nog det ändå.. Brukar få så jäkla ont i fötterna av att gå FÖR länge med klack som är högre än ca 3 cm
Jag kör med de skor jag har på mig för tillfället så ja, jag har kört med riktigt höga klackar.
Jag gillar inte att köra barfota, det känns jättekonstigt.
8-10 centimeter som är smala brukar ha en tendens att riskera att haka fast i mattan när jag kör om jag inte är försiktig så oftast nuförtiden brukar jag ha ett par gympadojjor i bilen och helt enkelt byta innan jag kör och innan jag kliver ur bilen .
Men visst, ibland "fuskar" jag.
Jag har kört med klackar och det är lite ovant precis som med att köra barfota.
Men jag tror att man inte får köra med klack eller sandaler som inte "sitter fast" på foten faktiskt...
Jag kör med det jag har på fötterna, kan dock inte köra bil i tofflor! Känns aldelles för naket!
Jag har kört gocart i flipflop med en liten stilettklack, det var inge vidare då föterna gled längre och längre ner i skon, men det gick!
Inga problem för mig i alla fall.