varför hoppar min hund på tre ben?
Jag blir så fundersam över att min chihuahua alltid nästan hoppar på tre ben. Det beror inte på att han är skadad, utan bara att han har fått försig att man ska göra så. Hans pappa gör lika dant.... knasigt!
Jag blir så fundersam över att min chihuahua alltid nästan hoppar på tre ben. Det beror inte på att han är skadad, utan bara att han har fått försig att man ska göra så. Hans pappa gör lika dant.... knasigt!
Är du säker på att det inte är en defekt då? Typ för kort sena i "hälen" el liknande? Har du talat m en vet?
nej inte med vet, men jag ska göra det. Det konstiga är att han byter bakben, så det är inte samma ben han drar upp utan han byter lite då å då. det ser nästan ut som om han försöker klia sig. När han springer så använder han alla sina fyra ben det är bara när han går han hoppar på tre ben.
Låter konstigt! Rolig vovve! :)
Hoppas det finns någon annan småhundsägare här som kan ge dig lite tips. Har själv bara erfarenhet av större hund och han gick bara på tre ben när det var kallt ute och han frös om fötterna ;)
Min Jack Russel gör likadant. Han pendlar mellan bakbenen. Han är verkligen inte skadad och vi har fått till svar att en del hundar gör så.
Jag var just hundvakt åt en yorkshireterrier som opererats för att ngt ledband gått av, och hon hoppar också på tre ben.
Ring vet. och boka tid för undersökning tycker jag.
Jag har oxå en Jack Russel som gör det. Har hört att den rasen gör så, och det kanske är så med chihuahua oxå. Dom är ju lite söta när dom gör det!
ja jag tror också att det kan vara någon fix idé som små hundar har...
Kan direkt säga att du borde uppsöka veterinär!
Det kan vara så att knäskålen är för grund och knäet "halkar" runt.. det gör ont.. då är det vanligt att hunden hoppar runt på 3 ben, och även byter ben!
Finns tyvärr vissa veterinärer som säger att små hundar spec JR gör detta, men det stämmer INTE...
Den bästa att ta kontakt med är Håkan Kastström, han är en av sveriges bästa på leder..
Kolla DEFINITIVT upp det.. och säger vet att det är "normalt" så skulle iaf jag helt klart skaffa en second opinion!